Analiza formatów reklamowych na YouTube krok po kroku: rodzaje, skuteczność, koszty

Wideo marketing

YouTube jest platformą, na której znajdziesz przede wszystkim treści wideo. Czy jest to zatem odpowiednie miejsce do zamieszczania reklam? W czerwcu 2017 roku domenę youtube.com odwiedziło blisko 19,5mln polskich internautów. Według badania Gemius/PBI za czerwiec 20171, była to piąta najczęściej wyświetlana strona w Polsce. Jak skutecznie wykorzystać tak ogromny potencjał dotarcia do odbiorców?

Najszybszym sposobem jest uruchomienie płatnej kampanii wideo i skierowanie jej na interesującą grupę docelową. Najbardziej popularnymi formatami są reklamy, które możesz uruchomić poza systemem rezerwacyjnym (samodzielnie lub z pomocą agencji), czyli TrueView Ads oraz Bumper Ads. Wyświetlane są one w różnych miejscach portalu YouTube. Niewątpliwą zaletą jest fakt, że można je wykorzystać na wszystkich dostępnych platformach: desktopie, urządzeniach mobilnych, a nawet na telewizorach i konsolach do gier, które odtwarzają filmy z YT. 

POLECAMY

Rodzaje reklam TrueView Ads

Reklamy wideo możliwe do pominięcia

Materiały te najczęściej pojawiają się przed filmem, ale występują również w trakcie lub po zakończeniu wideo. Widz po 5 sekundach dostaje możliwość zdecydowania czy chce oglądać reklamę czy też nie. Pomimo tego, wielu marketingowców nie zwraca uwagi na to, w jaki sposób zagospodarowane są pierwsze sekundy filmu. To właśnie wtedy jest czas na zaskoczenie widza, wezwanie do działania, zaintrygowanie i wpłynięcie na niego. Reklamy te wyświetlane są w odtwarzaczu (oknie wideo), witrynach partnerów wideo oraz aplikacjach należących do sieci reklamowej Google. Aby reklama została wyświetlona, musi znajdować się na YouTube’ie. Opłata za tego rodzaju format jest pobierana w modelu CPV. Obejrzenie zaś zliczane w momencie, gdy użytkownik obejrzy 30 sekund filmu lub wejdzie w interakcję z reklamą.

W przypadku krótszych treści, obejrzenie zostanie policzone, gdy widz obejrzy całość filmu reklamowego.

Reklamy wideo bez możliwości pominięcia

Podobnie jak poprzedni typ są one odtwarzane na pełnym ekranie w oknie wideo, ale tego rodzaju reklam nie można pominąć. Również czas ich trwani...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy