Blog od A do Z – jak tworzyć społeczności pod własnym szyldem?

Firma w social mediach

1. Jak pozyskać pierwszych odbiorców na swoim blogu (zwłaszcza w pierwszych dniach/tygodniach od jego uruchomienia i nie pisać do szuflady)?

Jestem zwolennikiem dobrego planowania, małych kroków i prostych rozwiązań. Dla tych, którzy zaczynają przygodę z blogiem, największym problemem nie jest pozyskanie odbiorców, tylko uświadomienie sobie, że nad rozwojem naszej marki, naszego bloga i profili w social mediach powinniśmy pracować codziennie. Niestety, początkujący autorzy odruchowo wzorują się na tych doświadczonych, którzy już nie muszą z nikim się ścigać, nie mają parcia na zasięgi i pozwalają sobie na większą nieregularność. Można zacząć od SEO, od ładowania pieniędzy w reklamę, od pisania clickbaitów, kontrowersji, spamowania gdzie tylko się da i te metody również bywają skuteczne, ale najlepiej jest zacząć od szukania zasięgu w najbliższym otoczeniu. Rodzina, znajomi, znajomi znajomych, budowanie kontaktów z innymi twórcami, uczestniczenie w dyskusjach i...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy