Case study – Kryzys w Green Caffe Nero

Na czasie

Kryzysy wybuchają w weekendy! Oklepane? Ale jakże prawdziwe! Potwierdziła to sytuacja, która dotknęła sieć Green Caffe Nero, a z której wizerunkowo – zgodnie z opiniami ekspertów – marka wyszła prawidłowo. Dlaczego? Przeanalizujmy sytuację krok po kroku.

Kryzys Green Caffe Nero dzień po dniu

W piątek 1 czerwca 2018 r. klienci kawiarni źle się poczuli – jak donosi prasa w wyniku zatrucia bakterią salmonelli do szpitali trafiło siedemnaście osób, w tym dwoje dzieci. Sygnały o zaistniałej sytuacji dotarły do pracowników sieci, która wykazała się sporym refleksem, jeszcze w niedzielę 3 czerwca, wydając oficjalne oświadczenie na Facebooku i zapewniając o natychmiastowym zbadaniu sprawy. 

POLECAMY

Rys. 1. Oświadczenie marki

Co istotne, marka w tej niełatwej sytuacji zareagowała wręcz książkowo, stosując w komunikacji opracowaną przez Adama Łaszyna zasadę 5P. Dla każdego PR-owca jest to coś, co powinien znać na pamięć, dlatego przypomnijmy: 

Zasada 5P w kryzysach wizerunkowych:

  • Przeproś – wyrażenie skruchy to...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy