Czy influencerzy otworzą się na szerszą współpracę z sieciami afiliacyjnymi?

Influencer marketing

Model rozliczenia „last-click” już od wielu lat stawia przed branżą reklamy internetowej wiele ograniczeń. W tym tradycyjnym modelu całą prowizję otrzymuje wydawca, do którego należało ostatnie kliknięcie, mimo że w proces generowania większości transakcji zaangażowanych jest więcej niż jeden podmiot. Z obserwacji ścieżek konwersji wynika, że jedną z grup, która najbardziej traci na modelu rozliczenia „last click wins”, są wydawcy kontentowi, głównie blogerzy. Jest to grupa, która najczęściej inspiruje do zakupu produktów. Przykładowa analiza touchpointów pokazała, że współpracujący z siecią afiliacyjną bloger może znaleźć się w ścieżce konwersji aż 170 transakcji (przy żywotności post-click cookie wynoszącej 30 dni), a otrzyma wynagrodzenie za jedynie 8 z nich. 

Wyniki analizy ścieżek konwersji wyglądają zupełnie inaczej w kampaniach z aktywną Realną Atrybucją, czyli automatycznym podziałem prowizji między zaangażowanych w wygenerowanie transakcji afiliantów (obrazuje to rys. 1).

POLECAMY

Płacenie za zaangażowanie

Blogosfera to przede wszystkim kontent – opisy produktów, relacje z testów, rankingi, zestawienia.  

Z jakich form komunikacji na blogu najczęściej korzystają blogerzy? Są to:

  • poradniki,
  • rekomendacje,
  • wpisy sponsorowane,
  • relacje z testów produktów,
  • zestawienia produktów z linkami partnerskimi.

Takie treści, nawet jeżeli w niektórych przypadkach wynikają z bezpośredniej współpracy z marketerami, w łatwy sposób można dodatkowo monetyzować. 

W przypadku tego typu aktywności istotne jest, abyś pamiętał o dodaniu linków afiliacyjnych przekierowujących na stronę reklamodawcy. Dzięki nim sieć partnerska, z którą współpracujesz, będzie w stanie zliczać wykonywane przez użytkowników akcje. Współpraca z siecią afiliacyjną jest dla większości internetowych twórców dodatkową formą monetyzacji powierzchni ich bloga. Nawet jeżeli Twoja aktywność jako influencera nie jest podyktowana stricte współpracą reklamową, linki partnerskie dodane do tekstu pozwolą mu uzyskać dodatkowe profity. Ważne, by o tym pamiętać. Linki afiliacyjne można tworzyć za pośrednictwem generatora linków lub narzędzi do ich automatycznej podmiany. Z tego rodzaju rozwiązań korzystają najwięksi twórcy internetowi. W ten sposób możesz nie tylko zarabiać, ale i zaspokajać oczekiwania swoich użytkowników, którzy chętnie się dowiedzą, gdzie mogą znaleźć opisywane czy rekomendowane przez Ciebie produkty.

Rys. 1. Ścieżka konwersji blogera

Case study pokazujące ścieżkę konwersji przeciętnego użytkownika internetu

Wyobraź sobie aktywną kobietę, która nie tylko i...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy