Dlaczego dobry content jest dobry?

Content marketing w social mediach

Zazwyczaj na pytania o dobry content odpowiada się albo za pomocą nic niewnoszących powtórzeń, albo przedszkolnych przykazań. Czyli odpowiednio: dobry content jest dobry, bo jest dobry, albo nie wyjeżdżaj szlaczkiem poza wyznaczone linijki. Od wielu już dekad o warunkach, które świetne treści muszą spełnić, nowych kontekstach, w których funkcjonują, i elementach, jakie powinny zawierać, na podstawie wieloletnich doświadczeń piszą nie tylko marketerzy, ale również kulturoznawcy, estetyczki i poloniści. Czemu więc tak trudno powiedzieć nam coś więcej niż: „Pisz angażujące teksty”, „Twórz treści, które angażują”, „Zyskaj większe zaufanie” czy – w najambitniejszym przypadku – „Postaw na wideo”?

Przy każdej możliwej okazji, kiedy zarządcy Facebooka ogłaszają światu nową zmianę algorytmu, pojawia się ten sam, dobrze znany i nad wymiar ograny zestaw porad, który sprowadza się do tautologicznego łańcucha: dobry content jest dobry (ewentualnie lepszy jest content korzystający z odpowiedniego kontekstu, a najlepszy content w dobrym kontekście dystrybuowany do odpowiednich odbiorców). Warto więc wreszcie konkretnie odpowiedzieć na pytanie, dlaczego niektóre działania angażują bardziej, dlaczego pewne realizacje działają efektywniej – i myślę tu zarówno o obiegu organicznym, jak i płatnym. Kampania intensyfikuje zazwyczaj reakcje, które i tak pojawiłyby się w standardowym obiegu, i – co jasne – zwiększa ich ilość.

POLECAMY

U podstaw kreacji każdego komunikatu stoi prosty schemat, który pozwala nam jak najlepiej dobrać pasujące do siebie elementy.

Pięć PRZYKAZAŃ dobrego wykorzystania owych pięciu elementów 

1. Persona liryczna

Powtarza się...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy