Facebook Ads – najlepsze praktyki i optymalizacja działań reklamowych

Facebook marketing

W swojej dotychczasowej pracy wielokrotnie miałem okazję audytować konta reklamowe firm (w tym także profesjonalnych agencji) działających w najróżniejszych branżach – od e-commerce, przez organizacje pozarządowe, aż do lokalnych działalności. 

Niniejszy tekst stanowi zbiór wybranych doświadczeń i obserwacji, a tym samym najlepszych i uniwersalnych praktyk, które możesz wprowadzić od zaraz w swoich kampaniach. Sprawdź, czy w swoich działaniach reklamowych na Facebooku nie popełniasz któregoś z podstawowych błędów! 

POLECAMY

1. Nie korzystaj z promocji z poziomu strony 

Facebook w wielu miejscach na Twojej stronie zachęca do skorzystania z reklamy – „promuj post”, „promuj witrynę” itd. Korzystanie z promocji z poziomu postu lub fanpage’a to podstawowy błąd. Powodów jest kilka. Po pierwsze, nie masz możliwości wyboru konkretnego umiejscowienia wyświetlania się reklamy. Jeżeli np. chcesz promować swoją stronę internetową, która nie jest przystosowana do urządzeń mobilnych, stratą pieniędzy będzie wyświetlanie reklam w news feedzie mobilnym Facebooka (który domyślnie ustawiony jest w większości przypadków). Mamy jednak 2017 r., więc zakładając nawet, że Twoja strona jest responsywna, wciąż tracisz możliwość skorzystania z pozostałych placementów reklamowych, które mogą okazać się skuteczniejsze lub kosztowo efektywniejsze. Po drugie, grupa docelowa. Jeśli wybierze się tę metodę promocji, możliwości określenia grupy docelowej są znacznie uboższe niż w innych narzędziach reklamowych. I po trzecie, brak możliwości wyboru rodzaju optymalizacji, o której wspomnę w kolejnej części tego artykułu. Co zamiast tej formy promocji? Najlepiej skorzystać z głównych narzędzi reklamowych Facebooka – Ads Managera lub Power Editora. 

Kierując wiele zestawów reklam do tych samych grup odbiorców w tym samym czasi...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy