Instagram Stories krok po kroku – jak tworzyć relacje, które angażują widza?

Influencer marketing

Kiedy w sierpniu 2016 r. Instagram ogłosił wprowadzenie Stories, czyli znikających po 24 godzinach relacji, internet obiegły pytania i wizje: to oznacza koniec Snapchata? Czym Instagram chce się wyróżnić? Kogo wybiorą użytkownicy? Czy marki, które nadal mają problem ze Snapchatem, polubią się z rozwiązaniami Instagrama? 
 

W ciągu pierwszych 12 miesięcy Instagram Stories zyskały 250 mln aktywnych użytkowników dziennie. To aż 60% z ponad 400-milionowej wtedy społeczności ludzi, którzy Instagrama odwiedzali codziennie. Co więcej, nowa funkcja przyczyniła się do częstszego i dłuższego korzystania z platformy. Według niektórych badań czas ten wśród grupy do 25. roku życia to już ponad 32 minuty dziennie. Na ten moment rozpędzony Instagram nie zwalnia. 

POLECAMY

Rys. 1. Wzrost użytkowników Instagram Stories

Z czym to się je? 

Zacznijmy jednak od podstaw – czym w ogóle są Instagram Stories (relacje)? Relacje to jedna z funkcji serwisu Instagram, w ramach których użytkownik może zamieszczać zdjęcia, wideo, a także przeprowadzać transmisje na żywo. Relacji może być dowolnie wiele, nie pojawiają się one wśród tradycyjnych postów na profilu użytkownika (feed) i znikają po 24 godzinach od publikacji. 

Materiały mogą być dodatkowo urozmaicone dostępnymi efektami, takimi jak np. boomerang (krótka pętla), przybliżenie (superzoom), nagranie wsteczne oraz ozdobione szeregiem etykietek, emotikon, 
a także hashtagami i tagami (mentions). Sprawia to, że nawet zwyczajne zdjęcie czy nagranie można uatrakcyjnić i nadać nieco naszego charakteru. Od niedawna relacją może być również sam tekst. 

Stories mają jeszcze jedną wa...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy