Jak wykorzystać social media do obsługi klienta?

Firma w social mediach

To, że media społecznościowe odmieniły nie tylko sposób, ale i możliwości komunikacji – nie pozostawia już żadnych złudzeń. Klienci coraz częściej wykorzystują właśnie ten kanał do kontaktu z firmami, oczekując natychmiastowej reakcji. Kluczowym pytaniem nie jest już dzisiaj CZY, ale JAK wykorzystać social media do obsługi klienta.

Mimo iż trend ten obserwujemy od kilku lat, wiele biznesów nadal nie umie w pełni wykorzystać potencjału swoich profili społecznościowych. Tymczasem, postrzegając je głównie jako kanał do działań marketingowych, mogą popełnić ogromny błąd. Social media to przede wszystkim interakcja i rozmowa. Miejsce, w którym publicznie i z Twoim udziałem toczą się rozmowy o Twojej firmie. Gdzie, jak na tacy, dostajesz opinie, pytania od potencjalnych klientów czy prośby o rozwiązanie problemu. 

POLECAMY

Konsumenci chcą #SocialCare

Jeszcze przez ostatnich kilka lat klienci kontaktowali się z firmami telefonicznie, poprzez e-mail czy formularz kontaktowy na stronie internetowej. Czasy się jednak zmieniły, a wraz z nimi preferencje i oczekiwania konsumentów. Oczywiście nie należy „starych” kanałów odsyłać do lamusa, niemniej jednak zarówno zachowania użytkowników mediów społecznościowych, jak i liczne badania wskazują, iż mając możliwość wyboru, klienci coraz częściej wybierają kontakt przez social media. Robi tak już 54% konsumentów. Odsetek ten jest nawet nieco wyższy (na poziomie 56%) wśród samych użytkowników Facebooka. Na Twitterze natomiast już ponad 37% tweetów dotyczy właśnie kwestii związanych z obsługą klienta, a jego użytkownicy przyznają, że tweet jest dla nich 2 razy mniej frustrujący niż wysłanie maila i nawet 5-krotnie mniej kłopotliwy niż rozmowa telefoniczna. Jednocześnie obsługa klienta przez kanały społecznościowe jest sześciokrotnie tańsza niż obsługa telefoniczna. Nie sposób przejść obok...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy