Jeżeli nie clickbait, to... – jak tworzyć angażujące posty na Facebooku?

Komunikacja w social mediach

Historia prawdziwa. Marta zadaje w internecie pytanie. Zastanawia się, dlaczego nikt nie lubi jej zdjęć na Facebooku? Bezradnie stwierdza, że przecież wszyscy ją lubią, są mili. Śmieszne, smutne, absurdalne? Żarty na bok. Przecież my, marketerzy, słyszymy podobne pytanie kilka, a nawet kilkanaście razy w miesiącu. A potem zaczyna się nasza niestrudzona walka o liczby – bo to ich wielkość stała się wyznacznikiem wartości naszej komunikacji. Idziemy do przodu, byle zawsze przed konkurencją, a jak coś nie będzie szło po naszej myśli, to może… pościk z głosowaniem reakcjami?

Wróćmy jeszcze do losów wspomnianej Marty. W tym samym dniu dostała odpowiedź! N. bez cienia wątpliwości stwierdza: „To, że nie lajkują Twoich zdjęć, nie oznacza, że Cię nie lubią, bo tak nie jest. Uważam, że naprawdę nie warto przejmować się takimi błahostkami”. Jak to zdanie mogłoby brzmieć, gdyby wyszło z ust doświadczonego marketera?
„To, że nie lajkują Twoich zdjęć, nie oznacza, że nie podejmują innej aktywności lub nie zwracają uwagi na Twoje treści. Nie warto przejmować się liczbami, które nie mają dla Ciebie żadnej wartości”.

POLECAMY

Bo liczy się autentyczność…

Pod koniec 2017 r. Facebook zapowiedział, że będzie walczył z treściami wykorzystującymi mechanizm oparty na engagement bait – od tego momentu na jego celowniku znalazły się mechanizmy vote baiting (głosowanie reakcjami), react baiting („polub, jeśli…”), share baiting („podaj dalej…”), tag baiting („oznacz znajomego, który…”) oraz comment baiting („skomentuj, jeśli…”). Na podstawie danych z tysięcy postów Facebook stara się nauczyć swoje maszyny, jak wykrywać te treści – na początku dotyczyło to wyłącznie postów w języku angielskim. Czy Polska została wyłączona z tego procesu? Nie. Od czerwca 2018 r. sprawdzane są również posty pisane po polsku. Po co to wszystko? Cel jest jeden – ograniczenie widoczności treści, które, dzięki dużemu, ale nieautentycznemu zaangażowaniu, uzyskują wysoki zasięg i masowo rozprzestrzeniają się w k...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy