Mikroinfluencerzy w kampaniach reklamowych w 2018 r. – kryteria wyboru, pomysły na współpracę, rozliczenia i pomiar efektów

Influencer marketing

Kim w ogóle jest influencer? 

Influencerem możemy ogólnie określić kogoś, kto wpływa na decyzje innych. Ponieważ jednak na naszą opinię wpływa najbliższe otoczenie, np. nasi znajomi czy rodzina, których nie określamy mianem influencerów, pojęcie warto doprecyzować. Z pewnością warunkiem jest posiadanie konta w kanałach społecznościowych, ale ważna jest również skala dotarcia do potencjalnych odbiorców, czyli zasięg i poziom zaangażowania, tzw. engagement rate. Influencer poprzez codzienną komunikację, tj. formułowanie opinii o produktach, trendach czy po prostu codziennym relacjonowaniu swojego życia, nawiązuje relacje z odbiorcami, sprawiając, że ludzie zaczynają się z nim utożsamiać. To w efekcie przekłada się na wpływanie na opinię osób, które codziennie śledzą danego influencera. 

POLECAMY

Myśląc o influencerach, w pierwszej kolejności kojarzymy ich z popularnymi aktorami, modelkami, youtuberami czy blogerkami, zakładając, że popularność, duża liczba followersów i szeroka obecność w mediach przekładają się na skuteczność kampanii z ich udziałem. Tymczasem influencer marketing rządzi się własnymi prawami – jednym z nich jest „less is more“, a dokładniej: „mikro is more“. Mowa oczywiście o mikroinfluencerach, którzy poprzez bliższy kontakt ze swoimi odbiorcami dużo silniej na nich oddziałują. 

Influencerzy nie są jednak grupą jednorodną. W zależ...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy