PR w social mediach – Jak budować wizerunek i dbać o reputację

Firma w social mediach

Konia z rzędem temu, kto zna dokładną definicję dzisiejszego PR-u. Digitalizacja przekazu, powszechne wykorzystanie w komunikacji mediów społecznościowych zmieniły oblicze public relations z funkcji kiedyś bardzo komunikacyjnej i wizerunkowej, na wspierającą obecnie mocno i często wprost – sprzedaż i zaangażowanie konsumenta. Dzięki mediom społecznościowym PR zmienił się chyba najbardziej, bo też prowadzenie działań tym kanałem korzysta z wielu zasobów komunikacji, jakimi dysponują PR-owcy. Są to tworzenie strategii komunikacji, dobór odpowiednich do przekazu treści, przewidywanie przebiegu komunikacji czy w końcu zarządzanie sytuacjami kryzysowymi. Kto zatem chce robić dobry PR w mediach społecznościowych, powinien znać się na komunikacji – bardziej nawet emocjonalnej i międzyludzkiej, bo tej narzędziowej łatwiej się nauczyć.
 

I jeszcze słowo wstępu o analityce – na szczęście dla PR-owców efekty działania w mediach społecznościowych są bardzo dobrze mierzalne. Po latach wykazywania efektów wartością ekwiwalentu reklamowego możemy wreszcie precyzyjnie liczbowo i jakościowo określać cele i je rozliczać. Umiejętność analizy wskaźników efektywności w social mediach to ważna umiejętność, aby nie działać po omacku. Reputację marki można mierzyć i określać różnego typu parametrami i dzięki temu pozyskiwać wiedzę, jak wzmacniać obszary wymagające poprawy. Analiza liczb jest istotna na każdym z trzech prezentowanych poniżej kroków niezbędnych do tego, aby w social mediach robić dobry PR. 

POLECAMY

PR to dobry content

Tak, o tym już było. Na każdej konferencji i szkoleniu eksperci powtarzają: „Content is the king”. Dobry content jest tak oczywisty, że… często o nim zapominamy. Albo po prostu go nie robimy. Powodów jest wiele, tj.: brak pomysłu, brak czasu, brak zasobów ludzkich lub strategii contentowej. Ponieważ na supercontent nie ma jednej recepty, a tworzenie dobrego contentu to zwykle zadanie czasochłonne, sprawa jest niezmiennie problematyczna. Szczególnie dla mniejszych podmiotów, gdzie braki zasobowe, budżetowe...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy