Raport obsługa klienta w social media - 2017

Raport

Marki coraz sprawniej korzystają z możliwości, jakie daje im Facebook. Z jednej strony w ramach działań stricte reklamowych inwestują w zasięgi, z drugiej zaś coraz lepiej moderują swoje kanały, co pomaga im w dbaniu o właściwe relacje z klientem. Do tego potrzebne są jednak narzędzia pomiarowe, które nadążą za potrzebami marketerów i prywatnych użytkowników Facebooka. Nowością na polskim rynku jest możliwość analizy szybkości reakcji moderatorów na komentarze użytkowników zostawiane pod postami marek.

Jak obsługiwać klienta na Facebooku?

Standardowo do mierzenia jakości obsługi klienta na Facebooku wykorzystuje się dwa parametry – procent i czas odpowiedzi moderatora na posty zamieszczone na fanpage’u przez użytkowników. Te wskaźniki są podstawowym elementem oferowanym przez dostępne w Polsce narzędzia służące do pomiaru mediów społecznościowych. Omija to jednak bardzo ważną z perspektywy jakości relacji kwestię – rzeczywistą aktywność użytkowników pod postami publikowanymi przez markę na fanpage’u. Komentarze internautów do postów marki pojawiają się na Facebooku znacznie częściej niż „posty gości”, co powoduje, że analiza samych odpowiedzi na posty prywatnych użytkowników jest już niewystarczająca

POLECAMY

Moderacja – czy to naprawdę takie ważne?

Istnieje powiedzenie „martwy fanpage jest gorszy niż jego brak”. Prowadzenie fanpage’a, odpowiednie, to jednak obecnie must have. Regularność w publikowaniu nowych, jakościowych treści i opłacanie ich widoczności buduje społeczność marki i jej zaangażowanie. Natomiast brak odpowiedniej moderacji może skutkować brakiem satysfakcji użytkownika z obsługi (która przełoży się na ogólną ocenę marki), rozprzestrzenianiem się negatywnych opinii o marce, odpływem fanów, kryzysami wizerunkowymi, a w najgorszym scenariuszu utratą klienta.

Wiadomo,...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy