Strategia wprowadzania marek modowych na rynek w oparciu o media społecznościowe

Komunikacja w social mediach

Jak to możliwe, żeby polska marka sprzedawała w kilkudziesięciu sklepach na terenie ponad 20 krajów w Europie, Ameryce Północnej, Australii i Nowej Zelandii? Skąd taka szeroka obecność zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i multibrandach internetowych? Jak można w kilka miesięcy zbudować rozpoznawalność marki masowej w Polsce? 

Często słyszę takie pytania w kontekście współzarządzanego przeze mnie brandu oraz w związku z moją niegdysiejszą współpracą z marką SiNSAY. Oczywiście recepta nie jest prosta, a rozwiązania nie przychodzą łatwo. 

POLECAMY

GRUNT TO STRATEGIA

To od założeń strategicznych rozpoczęliśmy pracę nad marką. Kluczowa jest analiza benchmarków. W przypadku marek odzieżowych najistotniejsze są dwa wymiary – estetyczny i komunikacyjny. I w obszarze produktu, i jego wizerunku muszą zapanować jedność i jasność budowanego przekazu oraz pojawić się konsekwencja w jego egzekucji. Spójrzmy np. na Nike, który od zawsze w swojej komunikacji podkreśla sportowy lifestyle, a we wzornictwie podąża za najnowszymi trendami. Czy choćby Diesel, słynący z kontrowersyjnych, ale na wskroś autentycznych kampanii reklamowych, które precyzyjnie docierają do grupy docelowej. //www.youtube.com/watch?v=4HzN6NzKj0Y W przypadku marki KUKUKID strategia została oparta na dwoistej naturze dzieci...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy