Wideomarketing – jak okiełznać algorytm na YT i zwiększyć oglądalność filmów na swoim kanale?

Wideo marketing

Jak często zdarza Ci się wrzucić film na swój kanał YouTube i kilka dni później drapać się po głowie, zadając sobie pytanie: „Co zrobiłem nie tak”? Czyżby zamiast tysięcy wyświetleń pod filmem słychać było tylko odgłos świerszczy? Jeśli ta sytuacja wydaje Ci się znajoma, warto przeczytać ten tekst.  Damy Ci trzy, niezwykle praktyczne wskazówki, które raz na zawsze pomogą uniknąć stresu przy publikacji materiałów wideo w drugim największym serwisie społecznościowym na świecie. Za większością niepowodzeń na YouTube odpowiada nasza niewiedza na temat działania algorytmów. Ten artykuł pozwoli Ci lepiej zrozumieć, jak one działają i wykorzystać tę wiedzę w działaniach wideomarketingowych.
 

Niemal każdy z nas słyszał o algorytmach z zabawnie brzmiącymi nazwami, które rządzą wyszukiwarką Google. Mowa tu oczywiście o Pandzie, Pingwinie i Kolibrze. Wiele osób na co dzień zastanawia się również, jak oszukać EdgeRank, czyli algorytm determinujący, co jako użytkownicy zobaczymy w facebookowych Aktualnościach. Jest jednak jeszcze jeden bardzo ważny w kontekście mediów społecznościowych algorytm. Od niego zależy, jakie filmy zostaną nam zaproponowane do obejrzenia oraz co wyświetli się nam w wynikach wyszukiwania w drugiej największej wyszukiwarce na świecie, czyli na YouTube.
Algorytm tego serwisu jest nie mniej skomplikowany niż wszystkie ww. rozwiązania. Podobnie jak w ich przypadku tutaj również o tym, co zobaczymy, decyduje sztuczna inteligencja. Za zmiany w algorytmie odpowiada oddział Google Research and Development. Tylko w ubiegłym roku dokonano ponad 200 znaczących zmian w działaniu algorytmu oraz wykonano na nim ponad 2000 eksperymentów, mających na celu testowanie zmian, nowych rozwiązań oraz usprawnień sztucznej inteligencji.

POLECAMY

Zapytacie, dlaczego zrozumienie algorytmu jest tak ważne, skoro użytkownicy serwisu albo sami wys...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy