Wszystko, co powinieneś wiedzieć o hasztagach

Firma w social mediach Otwarty dostęp

Hasztagi zawładnęły komunikacją nie tylko w social mediach. Przeniknęły do systemu offline, królują w mowie potocznej. Mimo ogromnej popularności wciąż nie wszyscy wiedzą, jak poprawnie używać hasztagów, tak aby skutecznie wzmacniać komunikację swojej marki w sieci.
 

Hasztagami zajmują się już nie tylko marketerzy, ale także językoznawcy, projektanci mody i socjologowie. Już dawno wyszły poza ramy komunikacji w sieci. Przez ich powszechność i popularność wydawać by się mogło, że opanowaliśmy ich użytkowanie do perfekcji. Obserwując jednak, jak marki dobierają hasztagi, gdzie i kiedy je publikują, widać, że edukacja w tym temacie nadal jest niezbędna. Poniżej znajdziecie zatem kilka wartościowych informacji odnośnie do zastosowania hasztagów. Pomoże Wam to wzmocnić komunikację, budować społeczność, a na koniec dnia – generować sprzedaż.

POLECAMY

Chcę, aby ten artykuł był jasny dla każdego, kto chce używać poprawnie hasztagów, więc oprę go na podstawach, a w dalszej części będę zgłębiać szczegóły. Zacznijmy zatem od definicji, czym dokładnie jest hasztag? Jak podaje Oxford Dictionary:


Używanie hasztagów znacznie ułatwia nam odnajdywanie dyskusji w temacie, który nas interesuje.
 
Po co nam te hasztagi?

1. Branding

Dzisiaj marka określa się nie tylko przez to, co głośno mówi na swój temat, ale także przez to…, jak się oznacza przez hasztagi. Wyznaczając swoje oryginalne opisy, masz szansę na wyróżnienie się spośród całej fali treści. Taką strategię przyjęła między innymi marka Calvin Klein, oznaczając wszystkie reklamy i publikacje (także te w prasie) hasztagiem #myCalvins, czyniąc z niego swój znak rozpoznawczy.

Rys. 1. Taką strategię przyjęła marka Calvin Klein

Inna marka odzieżowa, Michael Kors, używa i zachęca do używania oznaczenia #instaKors. 

Umożliwia tym samym zakup danego towaru, który pojawia się na zdjęciu z tym opisem, zaledwie za pomocą dwóch kliknięć. Znacznie ułatwia to zarówno przeglądanie produktów, jak i pokazuje nowoczesne podejście marki, która zna potrzeby swoich klientów. 

Rys. 2. Inna marka odzieżowa – Michael Kors

2. Kampanie 

Bardzo skutecznym sposobem na generowanie ruchu, rozkręcenie kampanii i łatwiejsze mierzenie jej efektów jest właśnie użycie hasztagów. W 2017 r. Heineken postanowił stworzyć kampanię społeczną (a zarazem jej flagowy hasztag) #OpenYourWorld. 

Sprawdzono, czy osoby o kompletnie odmiennych poglądach są w stanie zaakceptować się nawzajem, gdy wspólnie przeszli serię wspólnych działań.

Na końcu osoby wypowiedziały swoje opinie, a Heineken zaoferował im możliwość podzielenia się swoimi różnicami – na co wszyscy się zgodzili. W ciągu tygodnia film zebrał 3 miliony wyświetleń i 500 tysięcy udostępnień. 

3. Zasięgi

Używając hasztagów, jesteśmy dużo łatwiejsi do namierzenia przez osoby, które poszukują treści i publikacji w danym temacie. Możemy zwiększać swoje zasięgi po prostu poprzez „podkładanie” się tak, aby wyszukiwarka podsuwała odbiorcom nasze posty. Dlatego tak ważne jest, aby używane przez nas hasztagi były precyzyjnie dobrane zarówno do historii naszej marki, jak i konkretnego tematu, który w danym momencie poruszamy. 

Rys. 3. #OpenYourWold

4. Wydarzenia

Jedno z najpopularniejszych zastosowań hasztagów. Nie ma chyba łatwiejszego sposobu na zebranie w jednym miejscu wzmianek na temat danego wydarzenia niż użycie jednego, konkretnego hasztagu. Znacznie ułatwia to życie zarówno organizatorom, którzy na bieżąco dostają informacje odnośnie do wrażeń uczestników eventu, jak i sami uczestnicy mogą wymieniać się informacjami, spostrzeżeniami, pytaniami, postami. 

5. User-generated content

Ważne jest nie tylko, aby dać się znaleźć, ale także sprytnie znajdować konkretne treści. Mistrzem w budowaniu user-generated content, czyli treści, które tworzą nasi odbiorcy i klienci, jest w moim odczuciu AirBnb. Firma prowadzi nieustannie różne kampanie z użyciem ha...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy