Wydarzenia na Facebooku krok po kroku – jak tworzyć, o czym pamiętać, na co uważać?

Facebook marketing

Wydarzenia na Facebooku to nadal najlepszy i najprostszy sposób, aby wypromować swoje – nomen omen – wydarzenie, ale także fanpage czy firmę. O ile zrobisz to dobrze i zgodnie z opisanymi poniżej zasadami.

To także miejsce, gdzie nadal ograniczone zasięgi Facebooka jeszcze nie dotarły. Innymi słowy: Twoje posty mają praktycznie 100-proc. dotarcie do każdego, kto kliknął „Wezmę udział w Twoim wydarzeniu”. Informacja o tym dociera także do znajomych tej osoby, co dodatkowo zwiększa zasięgi i powiększa grupę potencjalnych odbiorców Twojej marki.
 

Tak jak w przypadku każdych działań marketingowych i tutaj podstawowym czynnikiem, który zdecyduje, czy Twoje wydarzenie będzie efektywne, jest stworzenie planu. 
Ważne jest także określenie celu – wbrew pozorom w ten sposób nie musisz promować tylko realnego wydarzenia, ale webinarium, konkurs, swój fanpage czy nawet firmę. Na pewno niejednokrotnie sam takie wydarzenia widziałeś i potrafisz je przywołać. 

POLECAMY

Zacznij od

  • Do jakiej grupy docelowej chcesz dotrzeć. 
  • Co i jak często będziesz postować na wydarzeniu.
  • Kto będzie odpowiedzialny za moderację. 
  • Jak zamierzasz je promować. 
  • Ile zamierzasz wydać na jego promocję.  

 

Restauracja da Timo promuje swój fanpage, podobnie jak Stylóweczka, poprzez chwytliwe wydarzenie, 
w którym ich idealna grupa docelowa chciałaby uczestniczyć. Podobnie szopi.pl: wkraczając do nowego miasta na Śląsku, organizuje wydarzenie specjalnie dla Ślązaków, a Social Tigers promuje swój nowy e-book właśnie poprzez wydarzenie. 

Pamiętaj, że każde wydarzenie składa się z 3 etapów: PRZED, W TRAKCIE i PO. A Ty powinieneś mieć plan na każdy z nich. 

Na grafice nie powinno także zabraknąć najważniejszych informacji o wydarzeniu: jego nazwy (pełnej bądź skróconej), miejsca i daty. Nie przejmu...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy