Promuj się z głową, czyli strategia w social mediach jako element strategii komunikacji marki

Brand w social mediach

Scrollujesz sobie social media i nagle widzisz, że Twój znajomy komentuje post jakiejś firmy. Innym razem Twoją uwagę przykuwa mem, całkiem zabawny. Z rozpędu lajkujesz, a dopiero potem widzisz, że również stworzyła go pewna marka. Jeszcze innym razem odruchowo wchodzisz w interesujący Cię poradnik, znowu firmowy. Tymczasem na profilu Twojej marki pustki. Jak to zmienić? Dowiedz się, jak stworzyć skuteczną strategię w social mediach!

Na początek garść danych. Decyzje zakupowe 76% internautów podejmuje na podstawie treści zobaczonych w mediach społecznościowych. Niewiele mniejszy odsetek używa platform tego typu do szukania inspiracji zakupowych. Z kolei 61% kupuje po napotkaniu tam reklamy1.
Jeśli zatem zastanawiasz się, czy warto podjąć wysiłek, aby stworzyć spójną strategię w social mediach (która w zasadzie nie jest ściśle strategią, a raczej taktyką realizacji strategii komunikacji marki), odpowiedź powinna być jednoznaczna. Pomyśl w drugą stronę – co Cię czeka, jeżeli tego nie zrobisz. To tak, jakby trzydzieści lat temu kręcić nosem na przyłożenie się do reklam w telewizji. A miej na uwadze, że działania w social mediach (organiczne i płatne) są znacznie tańsze niż reklama w TV. Oprócz tego Twoja konkurencja nie śpi – 45,6% polskich firm wykorzystuje media społecznościowe w swoim marketingu2.

POLECAMY

Po co Ci strategia komunikacji w mediach społecznościowych?

Z pozoru sprawa wydaje się prosta: piszesz post o jakiejś promocji, wrzucasz i liczysz na to, że ludzie go zobaczą, a następnie skorzystają z oferty. Szybko jednak się okaże, że odzew jest niewielki, a wysiłek niewspółmierny do zysków. Dlaczego? Ponieważ w dobie powszechnego przebodźcowania i ogromnej konkurencji do sukcesu potrzeba przemyślanych i spójnych działań.
Strategia komunikacji w social mediach jest dzisiaj niezbędnym elementem strategii komunikacji marki. Jeśli Two...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy