Analityka internetowa to nie droga na skróty – ważne kwestie przed rozpoczęciem działań sprzedażowych

Firma w social mediach

Analityka internetowa to temat z jednej strony fascynujący, a z drugiej – dla użytkowników mniej zaawansowanych technicznie – może być nieco przytłaczający. Chcąc prowadzić efektywne działania sprzedażowe, nie sposób jednak od niej uciec. Dzięki dobrze skonstruowanej analityce internetowej możesz pozyskać imponujące informacje o Twoich klientach – ich preferencjach, danych demograficznych oraz źródłach ich ruchu na naszej stronie. Poznaj siedem kroków, które pozwolą Ci mierzyć działania użytkowników na Twojej stronie.

Krok 1. Zacznij od Google Tag Managera

Jednym z ulubionych narzędzi każdego specjalisty od analityki internetowej jest Google Tag Manager. Dzięki temu narzędziu możesz tworzyć tagi w czasie rzeczywistym, bez oczekiwania na aktualizację kodu strony. Co więcej – ich poprawność możesz sprawdzać na bieżąco, uruchamiając tryb podglądu, o którym więcej przeczytasz w dalszej części artykułu. Po założeniu konta Google Tag Manager umieść odpowiednie fragmenty kodu w sekcjach i . Od teraz uzyskujesz dostęp do umieszczania różnych skryptów, kodów narzędzi analitycznych, zdarzeń bez konieczności angażowania działu IT lub twórcy strony. 

POLECAMY

Zalety Google Tag Managera:

  1. Możliwość dodawania tagów w czasie rzeczywistym bez ingerencji działu IT.
  2. Prosta weryfikacja poprawności tagów. 
  3. Możliwość szybkiego reagowania na zmiany na stronie.
  4. Obsługa wielu kont i zarządzanie uprawnieniami użytkowników. 

Krok 2. Implementacja Google Analytics

Mając zaimplementowanego Google Tag Managera, pora przejść do kolejnego kroku, jaki należy podjąć przed rozpoczęciem działań sprzedażowych – wdrożenia Google Analytics na Twojej witrynie. Jest to podstawowy i najpowszechniej używany system do mierzenia efektywności działań digitalowych. Oczywiście – jak każde narzędzie – również Google Analytics nie jest perfekcyjny. Zwłaszcza w czasach, kiedy użytkownicy łączą się z internetem z wielu urządzeń równocześnie. Natomiast i tak stanowi świetne narzędzie do ba...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy