Identyfikacja wizualna marek i produktów premium w serwisie Instagram

Reklama w social mediach

Identyfikacja wizualna marki premium zazwyczaj buduje tożsamość oraz nawiązuje do historii i tradycji. Jak zaprezentować ją na narzucającym ograniczenia Instagramie, aby nadal służyła jako jedno z najskuteczniejszych narzędzi marketingowych?

Z artykułu nauczysz się:

  • Dlaczego Instagram jest najważniejszym serwisem społecznościowym dla marek premium.
  • Dlaczego logo zamieszczone w oknie zdjęcia profilowego czasem burzy estetykę profilu.
  • Jak w kreatywny sposób zaprezentować logo/logotyp na Instagramie.
  • W jaki sposób marki premium prezentują w postach kolory, z którymi się utożsamiają.

 

POLECAMY

Pokażmy więcej niż odbiorcy spodziewają się zobaczyć 

Marki premium traktują identyfikację wizualną jako jeden z podstawowych instrumentów marketingowych. Logo/logotyp, krój pisma, wykorzystywane kolory i inne elementy wchodzące w jej struktury, zachowując spójność, stają się wizytówką marki w każdym 
kanale online i offline. Instagram nastawiony na treści wizualne okazał się dla nich idealnym środowiskiem. Potwierdzają to dane z LUXE PMX Agency’s Trend Report: Luxury Brand Online 2017. 

Poniższa grafika pokazuje, że rok 2018 był przełomowy pod względem obecności marek premium w social mediach. Instagram – tak samo jak rok temu – znalazł się na pierwszym miejscu, nieznacznie wyprzedzając Facebooka i deklasując Twittera. 

Rys. 1. LUXE PMX Agency’s Trend Report: Luxury Brand Online 2018

 

Rys. 2. LUXE PMX Agency’s Trend Report: Luxury Brand Online 2018

Odnosząc się do interakcji, należy zauważyć, że Instagram jest absolutnym liderem i każdego roku jeszcze bardziej umacnia swoją pozy...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy