Jak ze zwykłego wpisu zrobić ogólnopolski viral?

Content marketing w social mediach Otwarty dostęp

Natychmiastowo reagujesz na ważne wydarzenia, a twój radar wyłapuje sytuacje, które w szybki sposób interpretujesz, wpisując je w real time marketing. Możesz jednak robić to jeszcze lepiej, bardziej wirusowo, wykorzystując kilka prostych zasad.  

Pomysł - klucz do sukcesu

Jest rok 2013, trwa właśnie trzecia kwarta finałowego meczu o mistrzostwo w lidze futbolu amerykańskiego, czyli Super Bowl. Nagle nad wypełnionym po brzegi stadionem gaśnie światło. Na długie 34 minuty zapada ciemność. Miliony osób wpatrzone w telewizory przeciera oczy ze zdumienia. Kiedy obsługa techniczna w panice próbuje naprawić usterkę, w działach marketingu wielu firm rusza wyścig. Wygra go ten, kto najlepiej zareaguje na tę sytuację, ten, kto ją najskuteczniej zinterpretuje. Pomysł jest ważny, ale czas jest tu także bardzo istotny. To walka nie tylko o widza, ale także o zaoszczędzenie niebagatelnej sumy ponad 2,7 miliona dolarów, ponieważ tyle płaci się średnio za reklamę w amerykańskiej telewizji podczas Super Bowl.
Zatrzymaj się na chwilę i zapamiętaj pierwszy pomysł, jaki przyszedł ci do głowy. Wrócisz do niego pod koniec artykułu i skonfrontujesz z przedstawionymi czynnikami, które wpływają na skuteczność postów, także tych związanych z real time marketingiem. Czy wtedy będzie on równie dobry? Liczymy, że tak. Na deser zostawimy ci rozwiązanie ze wspomnianego Super Bowl, które podbiło wtedy cały internet. Odłóżmy jednak na bok blackout oraz twój pomysł i wróćmy do początku. 
Real time marketing to koncepcja, która w ostatnich latach wpisała się w niemal każdą strategię marketingową. Reagowanie i odpowiadanie na bieżące wydarzenia stało się nawet dla niektórych celem samym w sobie. W social mediach pojawiają się odpowiedzi na niemal wszystko, co dzieje się wokół – nowy serial na Netfliksie, wpadki polityków czy najdziwniejsze wydarzenia na świecie. Liczy się  pomysł i i...

Ten artykuł jest dostępny tylko dla zarejestrowanych użytkowników.

Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się.

Przypisy