Szybka randka, czyli UX writing w social mediach

Komunikacja w social mediach

Tworzenie treści na profile w social mediach to nieustanne kuszenie odbiorcy i niezliczone próby zrobienia tego „jedynego” i niezapomnianego pierwszego wrażenia. Ale co, gdy to pierwsze wrażenie trzeba robić codziennie? A czasem nawet... kilka razy dziennie? Artykuł pokazuje, że każdorazowy kontakt z potencjalnym odbiorcą przypomina doświadczenie szybkiej randki. A dzięki UX writingowi można wyjść z niej nie tylko z parą, ale przede wszystkim z wieloma cennymi kontaktami.

Migający kursor na tle czystej kartki – nawet tej wirtualnej – przypomina oczekiwanie na randkę. Zaczynasz wiercić się na krześle, rozglądać dookoła, jesteś niespokojny. Siedzisz i czekasz. A gdy wreszcie pojawi się Twoja potencjalna druga połówka, na kilka sekund zamierasz. W głowie rodzą się wątpliwości – co powiedzieć, jakich słów użyć, o czym lepiej nie wspominać? Tysiące, jeśli nie miliony, połączeń nerwowych wywołują istną burzę mózgu. Bo Ty wiesz, że masz tylko jedną szansę, by zrobić dobre pierwsze wrażenie. Podczas tzw. szybkiej randki to zaledwie kilka albo kilkanaście zdań. I tak samo jest w social mediach. 

POLECAMY

UX writing i sztuka uwodzenia

Podczas randki możesz obrać jedną ze strategii – pleść, co Ci ślina na język przyniesie, lub ważyć słowa. W pierwszej albo dostarczysz odbiorcy rozrywki, albo – co o wiele bardziej prawdopodobne – znudzisz go i sprawisz, że po prostu pójdzie dalej. W drugiej, na pewno skupisz się tylko na jedynym lub dwóch tematach, ale będą to konkrety i treści interesujące bądź... użyteczne.
UX writing najczęściej kojarzony jest z serwisami internetowymi lub e-commerce. Rzadko kiedy myśli się o nim przez pryzmat mediów społecznościowych. Jednak odpowiednio wykorzystany może sprawić, że już zawsze zrobisz na odbiorcach doskonałe „pierwsze” wrażenie. 
Od czego powinieneś zacząć? Jak to w takich relacjach bywa... od zbudo...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy