Kryzysowe sytuacje w mediach społecznościowych – subiektywny przegląd ostatnich miesięcy

Komunikacja w social mediach

Dziś spora część naszej aktywności komunikacyjnej odbywa się w mediach społecznościowych. Zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym korzystamy z firmowych profili na Facebooku czy na dedykowanych portalach (np. opineo.com, tripadvisor.com, euro.com.pl). Rozmaite portale zapraszają nas do dzielenia się opiniami, pozostawiania recenzji czy dodania własnych refleksji na temat produktów i usług. Obecnie częściej niż stronę WWW hotelu odwiedzamy zupełnie inne miejsca i tam sprawdzamy, co na jego temat piszą internauci. Obiektywna opinia dodana w sieci ma coraz częściej kluczowy wpływ na nasze decyzje. Nieumiejętne korzystanie z dobrodziejstw internetu czy zwykła bezmyślność mogą doprowadzić do sytuacji kryzysowych, a to skutkuje realnymi stratami finansowymi przedsiębiorstwa.
 

Poniżej subiektywny przegląd największych internetowych wpadek ostatnich miesięcy. 

POLECAMY

1. Adidas

Adidas pogratulował w zeszłym roku mailowo uczestnikom Maratonu Bostońskiego niefortunnymi słowami. Marka wysłała do biegaczy mail z gratulacjami zatytułowany: „Gratulacje, przeżyliście Boston Marathon!”.

Media społecznościowe szybko przypomniały, jak bardzo nieodpowiednio zabrzmiało to w kontekście tragedii z 2013 r., kiedy to podczas maratonu dokonano zamachu, w wyniku którego zginęły trzy osoby, a rannych zostało 264 uczestników. Adidas natychmiast opublikował przeprosiny, uznając swój błąd. W odpowiedziach i retweetach trwała długa dyskusja. Ze względu na szybką reakcję oraz skruchę wyrażoną w przeprosinach wielu internautów wzięło markę w obronę. Analiza sytuacji oraz monitoring opinii internautów pozwoliły na szybkie działanie.

2. United Airlines

Przypadek United Airlines to jeden z najczęściej wspomnianych kryzysów wizerunkowych ubiegłego roku. Linie lotnicze dokonały overbookingu na jeden ze swoich lotów. Losowo wybrany przez system pasażer odmówił opuszczenia miejsca w samolocie (zwykle o takich sytuacjach dowiadujemy się przy pierwszej kontroli biletów) – aby zatem wyegzekwować decyzję, personel wezwał ochro...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy