Dlaczego Facebook nie sprzedaje i jak sprawić, by zaczął?

Facebook marketing

Czy social media sprzedają? Czy prowadząc sklep internetowy, powinieneś zainwestować czas i pieniądze w obecność w tym kanale? A może już działasz w mediach społecznościowych 
i Twoim zdaniem to strata czasu? O tym, że media społecznościowe, a zwłaszcza Facebook, nie sprzedają słyszymy od dawna. Wątek ten dotyczy w dużej mierze e-commerce, gdzie głównym celem jest zazwyczaj wzrost przychodów. A skoro nie udaje się osiągnąć tego celu w tym kanale, to całą winę zrzuca się właśnie na platformy społecznościowe. Jednak czy brak oczekiwanych efektów to faktycznie wina social mediów?

Często poruszanym w ostatnim czasie tematem związanym z działaniami na Facebooku jest obcinanie zasięgów postów publikowanych przez marki. W związku z tym dotarcie z komunikatem do fanów strony, a w tym obecnych i potencjalnych klientów jest utrudnione. Aby zwiększyć zasięg postów, marki zostały zmuszone do ich promocji płatną reklamą. Jednakże nie powinno to nikogo dziwić. Facebook przecież przez wiele lat umożliwiał darmową promocję stronom marek oraz docieranie do szerokiego grona odbiorców. Dlatego zamiast narzekać na zmniejszone zasięgi, warto odpowiedzieć sobie na pytanie: czy przykładowo portal Onet pozwala na darmową reklamę w jego serwisie? Oczywiście, że nie! W dodatku reklama w tym serwisie nie pozwala na tak dokładne określenie grupy docelowej, a ponadto reklama w Onecie jest dużo droższa niż na Facebooku. Zatem nie narzekajmy i przestańmy traktować media społecznościowe jako darmowy kanał reklamowy, tylko zwiększmy budżet na promocję w tych serwisach.

POLECAMY

Błędy popełnianie w social mediach są bardzo popularne, a można je łatwo wyeliminować. Ponieważ najbardziej popularnym serwisem społecznościowym jest Facebook, a ostatnio także Instagram, to opisane błędy będą dotyczyć głównie tych platform.

Błąd nr 1 – Brak strategii i określonych odpowiedzialności za działania

Działanie bez strategii często porównuje się do statku bez steru – statek gdzieś dopłynie, ale nie wiadomo gdzie. To samo dotyczy działań w social mediach. Bez strategii Social Media Marketingowej nie wiesz, dokąd zmierzasz i jaki wynik chcesz osiągnąć. Bez tego Twoje działania będą chaotyczne i pozbawione spójności, co może spowodować małe zaangażowanie potencjalnych klientów. Dodatkowo często popełnianym błędem jest brak przydzielonych odpowiedzialności za działania związane z Social Media Marketingiem lub obarczania tym pracownika, który ma już wystarczająco dużo obowiązków. Taka osoba zarządza społecznościami w wolnej chwili, na szybko, bez analiz i wyciągania wniosków. Prowadzić to...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy