Jak komunikować się w segmencie B2B w mediach społecznościowych?

Firma w social mediach

Media społecznościowe są integralną częścią współczesnego społeczeństwa. Ich głównym założeniem jest funkcjonowanie w taki sposób, aby umożliwiać wszystkim uczestnikom dialog oraz interakcję. Odgrywają dzisiaj ważną rolę w komunikacji wielu firm z ich użytkownikami. Często dla klientów skontaktowanie się z daną firmą przez Facebooka, Twittera czy LinkedIn jest jednym z pierwszych kroków, jaki jest wykonywany. Ponadto coraz częściej nie szukamy kontaktów na stronie www, ale od razu staramy się znaleźć profil firmowy lub osobisty w mediach społecznościowych.

Które medium społecznościowe jest najlepsze do komunikacji w segmencie B2B?

Obecnie najlepszym istniejącym portalem społecznościowym w komunikacji B2B jest LinkedIn. 

To społeczność określana mianem profesjonalistów. Jeśli już jesteś użytkownikiem tego serwisu, nie powinieneś marnować w nim czasu, lecz wykorzystać go w działaniach związanych z budowaniem jak najlepszego swojego wizerunku jako specjalisty, eksperta w danej dziedzinie.

POLECAMY

Jaką LinkedIn ma przewagę nad innymi kanałami społecznościowymi?

Według najnowszych danych LinkedIn ma ponad 630 mln użytkowników w ponad 200 krajach i terytoriach zależnych. Jest dostępny w 24 językach.

W przeciągu dosłownie chwili możesz skontaktować się z osobami z całego świata. Profesjonalny charakter portalu sprawia, że spotkasz tutaj specjalistów z różnych branż, i – być może – znajdziesz wśród nich swoich potencjalnych klientów, wspólników czy też pracowników.

Dziesięć ważnych podstaw w komunikacji w mediach społecznościowych:

  1. Komunikacja odbywa się w czasie rzeczywistym.
  2. Brak jest ograniczeń geograficznych.
  3. Treści komunikatów mogą być różnorodne i przybierać postać: tekstu, zdjęcia, wideo, dźwięku, infografiki itp.
  4. Interakcje z użytkownikami mogą przybierać formę: komentarzy, „polubień”, „udostępnień” treści.
  5. Treści rozprzestrzeniają się w sposób wi...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy