LinkedIn, czyli podstawa social sellingu

LinkedIn

ROI nie osiągają media społecznościowe. Osiąga je zespół sprzedażowy – oznajmił Douglas Hanna, World Wide Perfomance Marketing Executive w IBM, zaraz po tym, gdy zobaczył wyniki prowadzonej przez jego zespół kampanii na LinkedIn. I zasadniczo ma rację. Bo sprzedają ludzie, a nie społeczności – i to jest główna zasada social sellingu B2B. 

Używanie social media w wyizolowanym środowisku, niewchodzenie w dyskusję i rozmowę zmniejszają wartość naszych komunikatów. Bo czy możemy mówić o sprzedaży online bez działań offline, o marketingu bez działań public relations i tworzenia wartościowych, angażujących i potrzebnych naszym klientom treści? Nie. Od kilku lat, mając prelekcje na różnych eventach, mówię, że sprzedaż, marketing i PR już nie istnieją. Istnieje za to coś, co możemy zastąpić jednym terminem – „komunikacja”. Wszystkie działania, które prowadzimy nawet w obrębie tych wydzielonych struktur firmowych, tak naprawdę różnią się jedynie treściami, które dystrybuujemy do odpowiednich grup docelowych. 

POLECAMY

Wynika to przede wszystkim z tego, że procesy zakupowe diametralnie się zmieniły. Według badań i ankiet wśród sprzedawców oraz klientów prowadzonych w ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy wynika że: 

  • 63% decyzji zakupowych podejmowanych jest online (Forrester Group).
  • Przed rozmową z przedstawicielem handlowym potencjalny klient potrzebuje średnio 5 razy zetknąć się z treścią dostarczoną przez markę (CMO Council). 
  • Klienci w 67% podejmują decyzję zakupową, jeszcze zanim skontaktują się ze sprzedawcą czy firmą (CEB Global).

Tak jak zanika tradycy...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy