Najlepsze pomysły na wykorzystanie kodów rabatowych i promocji

Content marketing

Powiedzieć, że dzisiejszy świat marketingu społecznościowego jest dynamiczny, to nic nie powiedzieć. Zacięta walka o krótkotrwałą uwagę użytkowników sprawia, że nawet wysoki budżet może być zbyt niski, by wygrać z kreatywną konkurencją. Co zrobić, by przyciągnąć uwagę i krótkotrwałe za- interesowanie przekuć w zaangażowanie, a zaangażowanie w lojalność?

Nie ma na to jednej, właściwej recepty, ale spróbujmy wziąć na warsztat kilka pomysłów bazujących na wykorzystaniu kodów rabatowych i promocji.
Temat stary jak świat? Oczywiście! Skoro jednak stary to pewnie całkiem skuteczny. Co zrobić, by sprawdził się i dzisiaj?
Przeanalizujmy go więc pod kątem kilku czynników, takich jak:

POLECAMY

  • personalizacja;
  • ograniczony dostęp albo stary i dobry efekt FOMO (fear of missing out – strach przed umknięciem czegoś ważnego);
  • współpraca z influencerami;
  • współtworzenie z użytkownikiem.
     

Personalizacja = lepsze zaangażowanie

W świecie agresywnego marketingu w mediach społecznościowych, w którym konsumenci są bombardowani informacjami i reklamami, personalizacja może okazać się kluczowa dla zbudowania jakiejkolwiek przewagi. Wykorzystanie danych o klientach, takich jak historia zakupów, preferencje produktowe, lokalizacja czy demografia, pozwala tworzyć i dostarczać spersonalizowane doświadczenia, w tym także indywidualne kody rabatowe i promocje. I choć wydaje się to oczywiste, nadal zdarza się, że zamiast bazować na danych o kliencie, tworzymy sobie w głowach jego idealny portret i to z nim próbujemy się komunikować.
Tymczas...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy