Działania komunikacyjne w centrum rewolucji zmian środowiska medialnego

Wywiad

Z Łukaszem Malczewskim, partnerem zarządzającym w agencji Public Relations dfusion communication, rozmawia Janusz Mincewicz.

Czy na konkurencyjnym dziś rynku każda firma powinna dbać o swój dobry PR?
Public relations to element podstawowej higieny biznesowej. Znaczenie pozytywnego wizerunku rośnie tym bardziej, im więcej konsumenci oczekują od marek oraz osób i organizacji, które za nimi stoją. Tę potrzebę potęguje rozwój mediów społecznościowych, które zapewniły jeszcze skuteczniejsze narzędzia społecznego wpływu i nacisku. Dzisiaj marki funkcjonują w złożonym otoczeniu biznesowym, kulturowym, społecznym, gdzie kluczowa jest potrzeba zrozumienia i zgodności z licznymi publics, czyli grupami wpływu na daną organizację. Dotyczy to zarówno znanych i rozpoznawalnych marek, jak i niewielkich organizacji, np. sklepu internetowego. IKEA buduje relacje ze swoimi pracownikami, klientami, dostawcami, samorządem lokalnym, związkami zawodowymi, licznymi organizacjami pozarządowymi (NGO) i wieloma innymi, działającymi w jej otoczeniu. Niewielki sklep internetowy oferujący np. kustomizowane perfumy również komunikuje się ze swoimi klientami i dostawcami, ale musi brać pod uwagę osoby i instytucje, które będą kontrolowały jakość produktu, ich skład czy wpływ na środowisko. W każdym z tych przypadków potrzeba trwałych relacji z odbiorcami jest elementem nie tylko dobrego funkcjonowania, ale i przetrwania na rynku.

POLECAMY

Czy lepiej dbać o PR we własnym zakresie, czy raczej korzystać z zewnętrznych usług specjalistycznych agencji PR-owskic...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy