Employee Advocace – przekroczenie granic czy szansa dla pracowników?

Firma w social mediach

Standardowe rozwiązania marketingowe, które można spotkać w większości przedsiębiorstw w Polsce i na świecie, to działania skupione na firmowych profilach społecznościowych. Są to komunikaty publikowane przez dział kreatywny wewnątrz firmy lub agencję zewnętrzną. Employee Advocace to zupełnie nowe podejście, które włącza w komunikację samych pracowników. To oni stają się ambasadorami marki i reprezentują firmę w social mediach. Czy jest to przekroczenie granic? A może szansa dla pracownika?

Aby zrozumieć fenomen tego podejścia, trzeba podkreślić najważniejszy obszar komunikacji w internecie, a mianowicie relacje. 

POLECAMY

To właśnie umiejętność nawiązywania więzi z odbiorcami i budowanie zainteresowanej marką społeczności jest jednym z najważniejszych wyzwań, przed którym prędzej czy później staje każdy przedsiębiorca.

Bez względu na to, czy Twój zespół jest mały, czy masz do dyspozycji całe przedsiębiorstwo, wdrożenie programu Employee Advocace to szansa, by zaangażować pracowników w życie firmy i całkowicie zmienić podejście do nawiązywania relacji z klientami.

Firmowe logo zawsze wzbudza dystans

Nawet najbardziej skuteczna strategia komunikacji, która generuje sprzedaż, nie wiąże się bezpośrednio z pozyskaniem lojalnej grupy odbiorców. Wynika to chociażby z faktu, że nigdy nie wiadomo, kto siedzi po drugiej stronie ekranu. Oczywiście są to typowe działania marketingowe, które tworzą przestrzeń do interakcji, musisz jednak pamiętać, że w taki sposób trudno zbudować więź z czytelnikami. Każdy z nas spragniony jest kontaktu z drugą osobą, a nie logotypem. 

Employee Advocace, czyli ambasadorzy T

...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy