Pięć grzechów głównych współpracy firm z influencerami

Influencer marketing

Influencer marketing jest obecnie niemal obowiązkowym elementem strategii marketingowej wielu firm. O popularności tych działań mogą świadczyć dane z raportu „The State of Influencer Marketing 2024: Benchmark Report”, z którego wynika, że 1/4 respondentów w 2024 r. zwiększy o 40% swój budżet na działania marketingowe z influencerami (źródło: https://influencermarketinghub.com/influencer-marketing-benchmark-report/).

Nawiązując współpracę z influencerami, masz nieocenioną możliwość dotarcia do klientów w bardziej personalny i autentyczny sposób. Często zdarza się jednak, że nie każda współpraca między marką a influencerem kończy się sukcesem. Powodem są błędy popełniane na etapie planowania i realizacji kampanii. Mogą one nie tylko zmniejszyć jej skuteczność, ale również negatywnie wpłynąć na wizerunek marki i zaufanie ze strony odbiorców. 

POLECAMY

1. Brak ustalonej strategii działań

Podstawowym błędem, który może znacząco obniżyć efektywność działań marketingowych i wiarygodność marki, jest brak wcześniej opracowanego planu działań. Często firmy decydują się na spontaniczną współpracę, kierując się bieżącymi trendami. Kluczem do sukcesu jest natomiast długoterminowy plan i wyraźnie zdefiniowane cele. Brak strategii może spowodować brak spójności w działaniach marketingowych albo nieoptymalne wykorzystanie budżetu. Bez jasnej strategii trudno jest ocenić, czy wybrani influencerzy efektywnie docierają do docelowej grupy odbiorców. Strategia powinna zawierać przede wszystkim...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy