Rynek podcastów
Podcasty nieustannie zyskują na popularności, a co za tym idzie – stale rośnie wartość rynku reklamowego w tym segmencie mediów. Jest to więc idealny czas, aby skorzystać z nadarzającej się okazji. Podcasty mogą okazać się źródłem klientów, których trudno pozyskać innymi metodami.
POLECAMY
Choć istnieją od prawie dwóch dekad, to największy rozkwit podcastów przypada na ostatnie sześć lat. Wraz z rozwojem aplikacji na smartfony, podcasty stały się powszechniejsze, a liczba ich odbiorców stale rośnie. Według eMarketera, w USA rok 2022 zamyka się liczbą 125 mln słuchaczy miesięcznie, co oznacza wzrost o 6,1% w stosunku do roku poprzedniego. Ponad 39% Amerykanów w wieku od 18 do 34 lat regularnie słucha podcastów. Do końca 2025 r. w USA będzie ponad 144 mln miesięcznych słuchaczy tego formatu. Przewiduje się, że wydatki na reklamę w tym medium wzrosły w tym kraju w 2022 r. o 30,2% w porównaniu z rokiem ubiegłym. Według firmy badawczej Statista obecna dynamika rozwoju rynku zostanie utrzymana i do 2026 r. wydatki na reklamę w podcastach na całym świecie wzrosną do 4,2 mld dolarów. W Polsce dane dotyczące podcastów są również imponujące. Z raportu Tandem Media pt. „Słuchacz podcastów w Polsce 2021” wynika, że średnio w każdym miesiącu podcastów słucha 31% internautów, co daje nam w sumie ok. 9 mln odbiorców. We...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!