Influencer marketing a generacja Z

Influencer marketing

Myśląc o influencerach jako o profesji, w głowie może pojawić się pewnego rodzaju dysonans poznawczy. Z jednej strony jest to zawód, który znajduje się w czołówce „chcę zostać, jak dorosnę” wśród dzieci, a z drugiej z najnowszych badań wynika, że duża część społeczeństwa w Polsce nie darzy influencerów szacunkiem. Z takim samym dylematem często mierzą się przedstawiciele generacji Z. Jaki wpływ mają influencerzy na decyzje zakupowe tej grupy odbiorców? Jak nie influencerami, to kim inspirują się nastolatkowie?

O kim mowa?

Mowa tu o pokoleniu, które przez część społeczeństwa nazywane jest leniwym, a przez drugą część zaradnym. Często mówi się o ich odwadze, a jednocześnie możemy zauważyć, jak rozsądnie zarządzają swoimi finansami. Ciężko zdefiniować w jednym zdaniu, jacy są przedstawiciele pokolenia Z, natomiast śmiało można użyć słowa — różnorodni. 
Definicja książkowa głosi, że generacja Z, często nazywana Gen Z, to pokolenie ludzi urodzonych mniej więcej między połową lat 90. XX w. a początk...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy