Twoja marka w social mediach - budowanie wizerunku

Otwarty dostęp

Działania marketingowe online w dużej mierze skupiają się na mediach społecznościowych. To właśnie te platformy umożliwiają podejmowanie interakcji z odbiorcami, co ma ogromne znaczenie w kontekście budowania pozytywnego wizerunku marki. Zobacz jakie działania w social mediach możesz podjąć, aby zwiększyć zainteresowanie Twoją marką i zbudować wizerunek eksperta w swojej dziedzinie!

Działania wizerunkowe w mediach społecznościowych

Social media wypełniły lukę w marketingu internetowym. Platformy społecznościowe to przestrzeń, w której każdy może wyrazić swoją opinię na dowolny temat, także Twojej marki. Z drugiej strony firmy, które funkcjonują na Facebooku czy Instagramie, mają ogromne możliwości dotarcia do odbiorców ze swoim contentem. Social media możesz wykorzystać także do pozyskania zupełnie nowych klientów. Jednak, aby efektywnie wykorzystać media społecznościowe, musisz skrupulatnie zaplanować szereg działań wizerunkowych. Jak się za to zabrać? 

Twoja firma w social mediach - co chcesz osiągnąć?

Z pozoru może się wydawać, że prowadzenie profili w mediach społecznościowych to bułka z masłem. Wystarczy raz na kilka dni zalogować się na platformę i dodać krótki post o nowej promocji czy ofercie produktowej. Nic bardziej mylnego. Co prawda, takie działania mogą przynieść krótkofalowe korzyści, jednak w szerszej perspektywie są skazane na porażkę.

Zanim zaczniesz publikować posty, zastanów się, jaki jest cel obecności Twojej marki w social mediach. Chcesz pozyskać nowych klientów, a może zbudować wizerunek eksperta w swojej dziedzinie? Gdy określisz cel, przygotuj strategię marketingową, która będzie spójna i konsekwentna. Oczywiście nie musisz robić tego sam. Jeśli chcesz osiągnąć jak najlepsze rezultaty, podejmij współpracę z profesjonalną agencją marketingową taką jak np. Kohai. Taka firma przygotuje harmonogram publikacji i pomoże Ci wypracować oryginalny język komunikacji w social mediach. 

Zaangażowanie odbiorców to klucz do sukcesu!

Jednym z najważniejszych elementów budowania pozytywnego wizerunku marki w mediach społecznościowych jest zaangażowanie odbiorców. Jeśli Twoje posty będą ciekawe, ludzie chętnie na nie zareagują. Każdy komentarz czy reakcja na publikacje przekłada się na zwiększenie zasięgów Twojego profilu. Pamiętaj, aby szybko reagować na aktywność użytkowników. Ktoś napisał pozytywny komentarz dotyczący Twojego produktu? Doceń to poprzez prosty „like” czy „serduszko”. Dzięki temu odbiorca zyska świadomość, że jego opinia ma znaczenie, a Twoja marka angażuje się w prowadzenie social mediów.

Podejmuj interakcje

Ciekawy, różnorodny content publikowany w mediach społecznościowych jest niezwykle ważny. Jednak należy pamiętać także o sprawnej moderacji, która jest nieodłącznym elementem budowania dobrego wizerunku marki. Zadbaj o to, aby użytkownicy, którzy zadają pytania zarówno w komentarzach, jak i wiadomościach prywatnych, otrzymali szybką odpowiedź. Brak reakcji albo co gorsza, ukrywanie nieprzychylnych komentarzy obróci się przeciwko Tobie i negatywnie wpłynie na wizerunek Twojej marki. 

Bądź interesujący i wszechstronny

Ten nagłówek może wydać Ci się banalny, ale w rzeczywistości wiele marek po pewnym czasie przestaje angażować się w prowadzenie mediów społecznościowych. Banał i rutyna to Twoi najwięksi wrogowie! Nieciekawy content wpływa negatywnie na wizerunek całej marki. Odbiorcy oczekują zaangażowania i wszechstronności. Oczywiście Twoje publikacje w głównej mierze powinny dotyczyć dziedziny, którą się zajmujesz. Jednak od czasu do czasu warto zamieścić post, którego treść będzie komentarzem lub nawiązaniem do bieżących wydarzeń, czy trendów. 

Nie bój się zamieszczać treści o charakterze edukacyjnym i rozrywkowym. Większość branż można połączyć z różnorakimi zagadnieniami, które w pośredni sposób nawiązują do głównej działalności marki. Pamiętaj, aby zachować równowagę między postami produktowymi a publikacjami, których celem jest zaangażowanie grupy docelowej. Dzięki temu Twoje profile będą tętniły życiem, a odbiorcy nabiorą zaufania do Twojej marki i chętnie wejdą z nią w interakcję!

Przypisy