Content na TikToku – najczęściej popełniane błędy

TikTok

TikTok to aplikacja, której już nikomu nie trzeba przedstawiać. Od kilku lat nie schodzi z ust marketerów i bez wątpienia przyczyniła się do wzrostu znaczenia treści wideo. Dla wielu marek działanie na TikToku to szansa na zdobycie wysokich zasięgów i to nawet w sposób organiczny. To również szansa na dotarcie do nowych odbiorców i możliwość zaangażowania fanów. Te krótkie i czasem nawet bardzo proste filmiki potrafią pokazać największe zalety oferty o wiele lepiej niż długi artykuł blogowy czy kosztowny spot reklamowy.

Jak TikTok wypada na tle innych aplikacji w Polsce?

Według najnowszego raportu Digital Poland TikTok znalazł się na 5. miejscu w rankingu najczęściej używanych aplikacji w Polsce. Wyżej znajduje się jedynie Facebook, Messenger, Instagram i WhatsApp. TikTok uważany za głównego rywala Instagrama w obszarze treści wideo, odnotował tutaj wzrost aż o 2,4 mln użytkowników w ciągu roku. Ta aplikacja zrzesza w całej Polsce już ok. 10 mln użytkowników powyżej 18. roku życia, co pokazuje, że wiele marek może znaleźć tu swoich odbiorców i potencjalnych klientów. Tworząc content na tę aplikację, warto jednak wiedzieć, jakie błędy mogą przeszkodzić w uzyskaniu jak najlepszych wyników.

POLECAMY

Tych błędów nie popełniaj przy tworzeniu contentu na TikToka

Wiele marek zachęconych zasięgami, jakie niesie za sobą TikTok, decyduje się na założenie profilu na tej platformie. Nie każda jednak firma radzi sobie tu dobrze – a to z powodu popełniania kilku podstawowych błędów, które te wyniki mogą pogarszać. Należą do nich:

Nieznajomość zasad panujących w aplikacji.

To błąd, który popełnia wiele marek i staje się on punktem wyjścia dla wielu kolejnych. Zazwyczaj powstaje pomysł na stworzenie profilu na platformie, o której wiedza jest niewielka, a w najgorszym przypadku zerowa. Jeśli danej marce zabraknie obeznania na początkowym etapie, to nie będzie w stanie w pełni wykorzystać potencjału, jaki daje platforma. TikTok to miejsce, gdzie estetyka schodzi na drugi plan. Tutaj liczy się wzbudzenie skrajnych emocji, takich jak śmiech, szok czy wzruszenie. Jeśli m...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy