Dołącz do czytelników
Brak wyników

LinkedIn , Otwarty dostęp

16 marca 2022

NR 24 (Luty 2022)

Jak skutecznie prowadzić komunikację B2B na Linkedin w 2022 r.?

0 406

Większość dużych i małych firm rozumie potrzebę obecności w social mediach. Profile na Facebooku oraz Instagramie posiadają zarówno duże korporacje, jak i jednoosobowe działalności gospodarcze. Nic dziwnego, w końcu, jak wynika z danych Hootsuite, z tych dwóch platform korzysta w Polsce odpowiednio 89% i 60% użytkowników internetu w wieku od 16 do 64 lat.

Tymczasem warto, by działania w mediach społecznościowych rozszerzyć o LinkedIn, którego aktywnie używa prawie 25% polskich internautów. 

POLECAMY

Dlaczego LinkedIn?

Na początek to, co dział sprzedaży i marketingu lubi najbardziej, czyli dane. Według danych opublikowanych w 2020 r. 82% marketerów działających w branży B2B swój największy sukces odniosło właśnie na LinkedIn (Advertising in Recession – Long, Short or Dark?, 2020, LinkedIn Mindset research, LinkedIn Marketing Solutions Research, Content Marketing Institute). Z tego samego materiału możemy się dowiedzieć, że odbiorcy, którzy mają kontakt z komunikatem o marce na LinkedIn, są 6 razy bardziej skłonni do konwersji. Z kolei, zgodnie z informacjami przedstawianymi w „Mindset Divide: Spotlight On Content” a study conducted by Millward Brown Digital and LinkedIn, 7 na 10 profesjonalistów opisuje LinkedIn jako godne zaufania źródło profesjonalnych treści. 

Skoro wiemy już, dlaczego warto wdrożyć LinkedIn do strategii komunikacji B2B, odpowiedzmy sobie na pytanie, jak? 

Przede wszystkim musimy pamiętać, że LinkedIn jest obecnie najpopularniejszym serwisem dla profesjonalistów, związanym z rozwojem kariery oraz pozycjonowaniem eksperckim. Oznacza to, że treści, które sprawdzają się na Facebooku czy Instagramie, na LinkedIn niekoniecznie zainteresują odbiorców. Przed rozpoczęciem działań należy sobie postawić cele, które chcemy osiągnąć. Mogą być one wizerunkowe: wzmacnianie spójnego wizerunku doświadczonego profesjonalisty, budowanie wizerunku pracodawcy – employer branding czy też zwiększenie rozpoznawalności marki. LinkedIn pomoże nam także spełnić cele biznesowe: przedstawienie szerokiego wachlarza oferowanych produktów czy usług, a także dotarcie...

Artykuł jest dostępny w całości tylko dla zalogowanych użytkowników.

Jak uzyskać dostęp? Wystarczy, że założysz bezpłatne konto lub zalogujesz się.
Czeka na Ciebie pakiet inspirujących materiałow pokazowych.
Załóż bezpłatne konto Zaloguj się

Przypisy