Dołącz do czytelników
Brak wyników

TikTok

13 grudnia 2022

NR 28 (Grudzień 2022)

Kampanie reklamowe na TikToku – jak robić to dobrze?

0 442

Według badania Mediapanel, we wrześniu 2022 r. każdy użytkownik TikToka spędził na nim średnio 17 godzin, 19 minut i 20 sekund. To najwyższy wynik wśród czołowych platform społecznościowych. Trend rosnącej popularności TikToka prawdopodobnie wynika z faktu, że co kilka lat najmłodsza grupa wiekowa potrzebuje odciąć się od starszych użytkowników i szuka nowego miejsca dla siebie. Taka sytuacja miała już miejsce. Początkowo popularne fora internetowe zastąpił Facebook. Później jego miejsce zajął Instagram, a teraz sukcesywnie zainteresowanie młodych odbiorców zdobywa TikTok. Oczywiście nie jest to jedyna platforma, z której korzystają, ale jest ona miejscem, z którym najmocniej się identyfikują i spędzają na niej najwięcej czasu.

Marki na TikToku

Zdecydowaną zaletą TikToka jest różnorodność treści, jakie możemy na nim znaleźć. Nawet najbardziej niszowe zainteresowania mają szansę przebić się do odbiorców i stać się viralem. Na platformie dużą popularnością cieszą się np. materiały związane z ogrodnictwem, prawem, szydełkowaniem czy gotowaniem. Według badań przeprowadzonych przez TikToka, aż 74% użytkowników uważa, że z łatwością znajduje na tej platformie osoby, z którymi może się utożsamić. Dodatkowo aż 71% przyznaje, że TikTok ma większy wpływ na ich życie niż inne platformy. Różnorodność nie tylko treści, ale również użytkowników sprawia, że jest to idealna platforma dla marek z praktycznie każdej branży, które mają szansę dotrzeć do interesującego ich grona klientów. Budowanie profilu marki od zera zawsze jest trudne. Wymaga zarówno poświęcenia czasu na tworzenie treści, jak i znajomości samej platformy. Rozwiązaniem, które coraz chętniej wykorzystywane jest przez marki, są influencerzy. Takie firmy, jak Biedronka, Grześki czy Bielenda, postawiły na współpracę ze znanymi twórcami, którzy na ich profile przyciągają tysiące widzów. Działania z twórcami nie muszą opierać się wyłącznie na pojedynczych filmach czy lokowaniach. Marka może zdecyd...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy