Na temat tego, czy działania w ramach mediów społecznościowych przynoszą korzyści w postaci sprzedaży, trwa odwieczna dyskusja, a niekiedy wręcz walka pomiędzy klientem a agencją. Zgodnie z zasadą, że tam, gdzie dwóch Polaków, mamy trzy opinie, ciężko będzie nam ustalić jedną uniwersalną prawdę w tej kwestii. Przedstawię zatem moją wizję kierunku, który warto obrać podczas prowadzenia działań wizerunkowo-sprzedażowych.
Cele kampanii wizerunkowych
Nie bez powodu niektóre marki przeznaczają znaczne środki finansowe na kampanie wizerunkowe, których celem jest wskazanie kluczowych cech (USP) i przedstawianie określonych produktów lub usług. Docieranie do nowych odbiorców, budowanie świadomości marki oraz utrzymywanie relacji z już pozyskaną grupą docelową – to konieczność. Do tego typu kampanii idealne są social media, kampanie display czy też coraz bardziej popularny content marketing.
Kampanie wizerunkowe pozwalają nie tylko wyróżniać się w wybranej grupie docelowej, ale są również podstawą do późniejszych działań marketingowych, a także głębszej selekcji grupy odbiorców na potrzeby kolejnych etapów lejka sprzedaż...