Bez przechodzenia na stronę sklepu bez mozolnego wypełniania formula- rza - użytkownik kupuje dokładnie tam, gdzie jeszcze przed chwilą oglądał recenzję produktu. Kilka sekund, jedno kliknięcie i gotowe – produkt wędruje do koszyka. Brzmi jak przyszłość? Nic z tych rzeczy. Według raportu „E-commerce w Polsce 2024”, już 19% internautów kupuje w social mediach, a 41% szuka tam inspiracji zakupowych. To dowód, że media społecznościowe stają się nie tylko wsparciem sprzedaży, ale pełnoprawnym – a dla niektórych marek jedynym – kanałem sprzedażowym.
Dział: Sprzedaż w social mediach
Wszyscy chcą iść w social media jak przysłowiowy dzik w szyszki. Na niemal każdej firmowej stronie internetowej uśmiechają się do Ciebie dumnie logotypy wybranych platform społecznościowych, które zachęcają Cię do tego, by w nie kliknąć i sprawdzić, co komunikacyjnie gra w duszy danej firmy. Niestety, ku Twojemu (i mojemu) częstemu zdziwieniu, po wejściu na wybraną platformę słychać co najwyżej świerszcze, bo marka prowadzi tam profil, gdy jej się przy- pomni. Dlaczego tak się dzieje i czemu tak rzadko kanały social mediów są dla firm prawdziwie efektywne? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w tym artykule.
Obecnie aktywne konto w mediach społecznościowych powinno być nieodłączną częścią prowadzenia biznesu. Szczególnie w branży gastronomicznej nie jest to dodatek, a niezbędny instrument, który realnie wpływa na sprzedaż. Jak więc działać w social mediach, aby ją zwiększyć?
Prowadzisz kampanie reklamowe w ekosystemie Meta, ale wyniki wciąż nie są satysfakcjonujące? Prawdopodobnie na którymś z etapów pracy nad kampaniami zostały popełnione błędy – przez Ciebie lub przez osobę, której powierzyłeś opiekę nad działaniami reklamowymi. Przydatne okazuje się wówczas wykonanie audytu Business Managera Meta. Oto checklista z danymi, których weryfikacja poprawności jest swoistym must-have audytu.
Ile razy zdarzyło Ci się zobaczyć w social mediach reklamę potencjalnie interesującego e-booka, zostawić swoje dane, przeczytać dostarczoną książkę i bezpośrednio po lekturze zostać klientem danej marki? W moim przypadku odpowiedź brzmi „zero”.
Media społecznościowe nieustannie się rozwijają. Wraz z nimi zmieniają się sposoby komunikacji i konsumowania treści, a także nabywania produktów oraz usług. Od kilku lat obserwujemy trend, jakim jest social commerce. Jak możesz go wykorzystywać w codziennych działaniach?
Co może być znakomitym ukoronowaniem działań content marketingowych? Jak nawiązać wartościową komunikację ze swoimi odbiorcami i sprawić, że staną się oni lojalnymi fanami Twojej marki? Wystarczy jedno słowo – webinar. Jednak łatwiej powiedzieć, niż zrobić. W jaki sposób zatem płynnie przejść od porady do sprzedaży?
Jeszcze „chwilę temu” czytałem na LinkedIn wpisy osób, które pisały, że TikTok to aplikacja dla dzieci. Że chyba piekło zamarznie, zanim jakiś „poważny biznes” wejdzie na TikToka. Ba! Widziałem nawet posta starającego się zrobić pogłębioną analizę tego, dlaczego tworzenie firmowego profilu na TikToku negatywnie wpływa na reputację marki.
Eksperci od sprzedaży i mediów społecznościowych od kilku lat obserwują trend, który zmienia myślenie nie tylko o zakupach, ale i o całej strategii sprzedaży. Nie możemy jednak powiedzieć, że jest to zjawisko nowe i zupełnie nam nieznane, bo wykorzystuje ono doświadczenia, które wszyscy mamy nie od dziś. To technologia jest tu innowacją, a nie sam model sprzedaży.
Wporównaniu z poprzednim rokiem w 2022 r. odnotowano znaczący wzrost grupy użytkowników mediów społecznościowych – z 68,5% (2021 r.) popula- cji na 72% (2022 r.). Obecnie z social mediów korzysta już ponad 27 mln Polaków, a w ciągu roku portalom społecznościowym przybyło 1,3 mln użytkowników[1].
Lejek sprzedażowy to temat, który w branży marketingu powraca co jakiś czas niczym bumerang. Nie jest to jednak chwilowa moda lub czasowy trend, który później odchodzi w zapomnienie, a raczej ważny element szerszej strategii marketingowej. Dzięki posiadaniu lejka możesz zaplanować działania marketingowe według pewnego, ustalonego wcześniej planu, a nie działając „po omacku”. Jak jednak wpleść lejek sprzedażowy w działania reklamowe na Facebooku?
W mediach społecznościowych spędzamy sporą część dnia. Komunikujemy się przez nie z bliskimi i podglądamy, co robią znajomi. Inspirujemy się zdjęciami influencerów, słuchamy muzyki, a także oglądamy materiały wideo. Szybki rozwój tego medium oraz rosnące oczekiwania odbiorców powodują, że staje się ono nie tylko źródłem rozrywki i narzędziem do komunikacji, ale też miejscem, w którym kupujemy nowe rzeczy. Jakie są zalety korzystania z tego kanału sprzedaży? W jaki sposób konkretne platformy umożliwiają szybkie transakcje oraz jak wpływa to na decyzje zakupowe konsumentów?