Social commerce
Social commerce, czyli handel społecznościowy, można zdefiniować jako działania obejmujące sprzedaż produktów lub usług za pośrednictwem portali i aplikacji. Określa się także w ten sposób wszelkie metody wpływające na zwiększenie zainteresowania odbiorców, wzbudzenie u nich potrzeb oraz wpłynięcie na finalną decyzję o zakupie. Warto rozróżnić trzy pojęcia, których zakresy
łączą się ze sobą i wzajemnie przenikają1:
POLECAMY
- Social commerce wykorzystuje media społecznościowe do przeniesienia uwagi na platformę e–commerce, dzięki czemu za pośrednictwem kilku kliknięć można dokonać zakupu bez ich opuszczania lub od razu przekierowując ruch na witrynę docelową.
- Social selling – odnosi się do budowania relacji z potencjalnymi klientami oraz dotarcia do nich przez zachęcanie ich do kliknięcia „kup teraz” za pośrednictwem social mediów. Odbywa się to za pomocą prezentacji produktów lub usług, udostępniania wartościowych treści i bezpośrednich interakcji z odbiorcami.
- Social shopping – określa sposoby interakcji z konsumentem, stwarzając mu namiastkę realnych zakupów oraz ich wspólnego doświadczania z innymi. Konsultant dostępny na czacie, wideokonsultacje czy wirtualne porady powodują, że klient c...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!