Dołącz do czytelników
Brak wyników

Sprzedaż w social mediach

5 maja 2022

NR 25 (Kwiecień 2022)

Social commerce, czyli jak sprzedawać w social mediach

0 375

W mediach społecznościowych spędzamy sporą część dnia. Komunikujemy się przez nie z bliskimi i podglądamy, co robią znajomi. Inspirujemy się zdjęciami influencerów, słuchamy muzyki, a także oglądamy materiały wideo. Szybki rozwój tego medium oraz rosnące oczekiwania odbiorców powodują, że staje się ono nie tylko źródłem rozrywki i narzędziem do komunikacji, ale też miejscem, w którym kupujemy nowe rzeczy. Jakie są zalety korzystania z tego kanału sprzedaży? W jaki sposób konkretne platformy umożliwiają szybkie transakcje oraz jak wpływa to na decyzje zakupowe konsumentów?

Social commerce

Social commerce, czyli handel społecznościowy, można zdefiniować jako działania obejmujące sprzedaż produktów lub usług za pośrednictwem portali i aplikacji. Określa się także w ten sposób wszelkie metody wpływające na zwiększenie zainteresowania odbiorców, wzbudzenie u nich potrzeb oraz wpłynięcie na finalną decyzję o zakupie. Warto rozróżnić trzy pojęcia, których zakresy 
łączą się ze sobą i wzajemnie przenikają1: 

POLECAMY

  • Social commerce wykorzystuje media społecznościowe do przeniesienia uwagi na platformę e–commerce, dzięki czemu za pośrednictwem kilku kliknięć można dokonać zakupu bez ich opuszczania lub od razu przekierowując ruch na witrynę docelową.
  • Social selling – odnosi się do budowania relacji z potencjalnymi klientami oraz dotarcia do nich przez zachęcanie ich do kliknięcia „kup teraz” za pośrednictwem social mediów. Odbywa się to za pomocą prezentacji produktów lub usług, udostępniania wartościowych treści i bezpośrednich interakcji z odbiorcami.
  • Social shopping – określa sposoby interakcji z konsumentem, stwarzając mu namiastkę realnych zakupów oraz ich wspólnego doświadczania z innymi. Konsultant dostępny na czacie, wideokonsultacje czy wirtualne porady powodują, że klient cz...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy