Niezależnie od branży podstawowym dokumentem, który należy stworzyć, zanim opublikowany zostanie pierwszy post, jest strategia komunikacji. Chaotyczne, sztampowe i nieprzemyślane działania w social mediach to pierwszy krok do tego, aby zniechęcić odbiorcę do swoich produktów czy usług. Warto więc najpierw zadać sobie pytanie: „co nas wyróżnia?” i na tym głównie budować swoją markę w social mediach. Niestety, dzisiaj wiele, nawet największych marek, zapomina o wspomnianym wyróżniku i publikuje masę estetycznego, ale w zasadzie nieodróżnialnego od siebie contentu.
POLECAMY
Ludzie jedzą oczami!
Obecnie Instagram czy Facebook nie służą tylko do tego, aby pochwalić się, co jemy. To właśnie dzięki nim podejmujemy decyzję, jaki lokal chcemy odwiedzić. Publikowanie na profilu dobrej jakości zdjęć, które przedstawiają estetycznie podane potrawy, to konieczność. Sprawdzanie przez potencjalnego klienta konta danej restauracji jeszcze przed podjęciem decyzji to już nawyk konsumentów. Jeżeli publikowane są nieestetyczne, niekorzystne zdjęcia, istnieje duże prawdopodobieństwo, że osoba ta wycofa się i nie będzie chciała odwiedzić konkretnego lokalu. Lepiej publikować mniej, ale lepszej jakości.
Z analizy przeprowadzonej we wrześniu 2022 r. „Komunikacja wizualna w branży spożywczej i HoReCa a decyzje zakupowe Polaków” – zrealizowanej przez ARC Rynek – wynika, że w przypadku kryteriów wyboru potraw w restauracji (na miejscu lub z dowozem), to, jak prezentuje się potrawa m.in. na zdjęciach, jest istotne dla większości osób biorących udział w tym badaniu. Ponad 3/4 respondentów odpowiedziało, że zwraca uwagę na wygląd opakowań jedzenia, a wie...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!