AR jako wsparcie sprzedaży w social mediach

Sprzedaż w social mediach

Augmented Reality, czyli rozszerzona rzeczywistość, po raz pierwszy pojawiła się na platformach social mediów za sprawą Snapchata. Selfie z wirtualnymi psimi uszami i kocimi wąsami wraz z grą Pokemon GO stały się kilka lat temu pionierami w dziedzinie wykorzystania AR-u na ogólnodostępnych urządzeniach mobilnych. I chociaż prace nad okularami wykorzystującymi rozszerzoną rzeczywistość nie zwalniają, to jeszcze przez długi czas kamera smartfona pozostanie podstawowym nośnikiem AR-owym.

Obecnie na systemy iOS i Android dostępnych jest mnóstwo aplikacji i gier korzystających z technologii AR, w tym różne komunikatory i platformy social mediów. Jednak możliwość wykorzystania efektów AR do celów marketingowych lub sprzedażowych przez wszystkie marki oferują obecnie tylko trzy z nich: Facebook, Instagram i Snapchat. Warto również wspomnieć, że na TikToku także zaczęły się pojawiać pierwsze promocyjne efekty AR, co może zapowiadać bliskie wprowadzenie publicznego dostępu do tworzenia reklam z wykorzystaniem rozszerzonej rzeczywistości również na tej  platformie. 
Główne przyczyny, dla których marki decydują się na wykorzystanie social mediów, zamiast wdrażania dedykowanej aplikacji AR-owej dla celów sprzedażowych, to szerokie możliwości dystrybucji, relatywnie niskie koszty i krótki czas produkcji oraz rozbudowane możliwości promocji. Efekty AR w kamerach aplikacji social mediowych mogą angażować i zachęcać do zakupu istniejącą wcześniej grupę odbiorców bez konieczności instalacji dodatkowych aplikacji. 
Wiąże się to oczywiście z ograniczeniami technologicznymi. Nie wszystko, co da się osiągnąć przy produkcji zewnętrznej aplikacji, jest możliwe przy tworzeniu efektu AR na Facebooka, Instagrama czy Snapchata. Wynika to z potrzeby ograniczenia jego wielkości...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy