Obecnie na systemy iOS i Android dostępnych jest mnóstwo aplikacji i gier korzystających z technologii AR, w tym różne komunikatory i platformy social mediów. Jednak możliwość wykorzystania efektów AR do celów marketingowych lub sprzedażowych przez wszystkie marki oferują obecnie tylko trzy z nich: Facebook, Instagram i Snapchat. Warto również wspomnieć, że na TikToku także zaczęły się pojawiać pierwsze promocyjne efekty AR, co może zapowiadać bliskie wprowadzenie publicznego dostępu do tworzenia reklam z wykorzystaniem rozszerzonej rzeczywistości również na tej platformie.
Główne przyczyny, dla których marki decydują się na wykorzystanie social mediów, zamiast wdrażania dedykowanej aplikacji AR-owej dla celów sprzedażowych, to szerokie możliwości dystrybucji, relatywnie niskie koszty i krótki czas produkcji oraz rozbudowane możliwości promocji. Efekty AR w kamerach aplikacji social mediowych mogą angażować i zachęcać do zakupu istniejącą wcześniej grupę odbiorców bez konieczności instalacji dodatkowych aplikacji.
Wiąże się to oczywiście z ograniczeniami technologicznymi. Nie wszystko, co da się osiągnąć przy produkcji zewnętrznej aplikacji, jest możliwe przy tworzeniu efektu AR na Facebooka, Instagrama czy Snapchata. Wynika to z potrzeby ograniczenia jego wielkości...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!