Doradzaj i sprzedawaj – jak przeprowadzić skuteczny webinar?

Sprzedaż w social mediach

Co może być znakomitym ukoronowaniem działań content marketingowych? Jak nawiązać wartościową komunikację ze swoimi odbiorcami i sprawić, że staną się oni lojalnymi fanami Twojej marki? Wystarczy jedno słowo – webinar. Jednak łatwiej powiedzieć, niż zrobić. W jaki sposób zatem płynnie przejść od porady do sprzedaży?

Najprościej mówiąc, webinar to wykład przeprowadzony za pomocą platformy online. Zakłada on najczęściej mniejszą lub większą interakcję prowadzącego (lub prowadzących) z uczestnikami. W USA forma webinaru rozwija się od dobrych 10 lat. Już w roku 2012 prawie połowa przebadanych tam marketerów uwzględniała tę formę w swojej strategii marketingowej1.
Od kilku lat webinary dynamicznie rozwijają się także u nas. Trudno się temu dziwić, w końcu może być to prawdziwe koło zamachowe sprzedaży nowego produktu bądź świeżo wprowadzonej usługi. Wpływ na rozwój tej formy miała pandemia, która przełożyła się na popularność pracy zdalnej. A to właśnie home office często pozwala na udział w webinarze2.
Z drugiej strony nieumiejętnie przeprowadzone wydarzenie grozi stratami wizerunkowymi. Dlatego warto wiedzieć, czego się wystrzegać oraz co pomoże Ci w zorganizowaniu świetnego webinaru.

POLECAMY

Sprecyzuj najpierw cel webinaru

„Takie sobie, o wszystkim i o niczym” – to jedna z najgorszych opinii, którą można usłyszeć po swoim webinarze. Chaos tematyczny jest jednym z największych wrogów wszelkich wykładów. Popisywanie się szeroką wiedzą o różnych tematach nie przysporzy Ci wiernych klientów.
Skup się zatem na rozwiązaniu konkretnych problemów swoich odbiorców. Masz wartościową usługę, nowy produkt? Pokaż korzyści, wskaż, co zyskają dzięki proponowanemu wyborowi. Wprowadzasz nowy kurs? Skup się na wyraźnym określeniu, jak poszerzy on kompetencje kursantów. Nie namawiaj jednak od razu do kupna – ale o tym później.
Jeżeli masz problem z określeniem, z jakimi przeszkodami zmagają się Twoi stali bądź potencjalni klienci, warto zrobić na ten temat ankietę w swoich social mediach bądź za pomocą mailingu.

Wybierz platformę do przeprowadzenia webinaru

Dzi...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy