Czy live selling to tylko moda?

Sprzedaż w social mediach

Eksperci od sprzedaży i mediów społecznościowych od kilku lat obserwują trend, który zmienia myślenie nie tylko o zakupach, ale i o całej strategii sprzedaży. Nie możemy jednak powiedzieć, że jest to zjawisko nowe i zupełnie nam nieznane, bo wykorzystuje ono doświadczenia, które wszyscy mamy nie od dziś. To technologia jest tu innowacją, a nie sam model sprzedaży.

Live selling to każde nasze doświadczenie z przeszłości, które wymagało zakupu produktu bezpośrednio od sprzedawcy. Możliwość obejrzenia interesującej nas rzeczy na półce, spytania o jej parametry, włączenia przed zakupem – to właśnie jest live selling. Przerzucenie takiego modelu sprzedaży do internetu miało rację bytu i to właśnie dlatego my, konsumenci, tak szybko i łatwo je przyjęliśmy. Sposób sprzedaży przyjazny konsumentowi może i nie jest nowy, ale wydaje się niezwykle potrzebny – po erze promowania zakupów przez internet, czyli bez kontaktu klienta z produktem i samym sprzedawcą, jest to swego rodzaju powrót do korzeni sprzedaży. Ważną częścią doświadczenia jest uczestnictwo w całym procesie zakupowym i jego aktywne kształtowanie. Z jednej strony przybliża nas ono do doświadczenia zakupów stacjonarnych, a z drugiej – pozwala na anonimowość w dowolnym momencie oraz daje komfort i wygodę kupowania bez wychodzenia z domu. I to właśnie ta wygoda i oszczędność czasu wydają się kluczowymi elementami składającymi się na sukces live sellingu.

POLECAMY

Dlaczego klienci tak szybko pokochali i zrozumieli live selling? 

Kiedy w 2016 r. chiński gigant branży e-commerce, Alibaba Group, wprowadził na rynek...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy