Lejek sprzedażowy w reklamach Facebook Ads

Sprzedaż w social mediach

Lejek sprzedażowy to temat, który w branży marketingu powraca co jakiś czas niczym bumerang. Nie jest to jednak chwilowa moda lub czasowy trend, który później odchodzi w zapomnienie, a raczej ważny element szerszej strategii marketingowej. Dzięki posiadaniu lejka możesz zaplanować działania marketingowe według pewnego, ustalonego wcześniej planu, a nie działając „po omacku”. Jak jednak wpleść lejek sprzedażowy w działania reklamowe na Facebooku?

Lejek w Facebook Ads

Lejek sprzedażowy w Facebook Ads to pewna ścieżka, którą przechodzi klient. Zaczyna się w momencie jego pierwszego, zimnego kontaktu z reklamą marki. Celem lejka jest przeprowadzenie klienta przez kilka etapów poznania marki, aby przekonać go do zakupu.
Czy lejek sprzedażowy jest potrzebny każdej firmie? Uważam, że tak. Każda firma powinna wdrożyć u siebie lejek sprzedażowy, jednak w poszczególnych biznesach będzie on wyglądał inaczej. Lejek sprzedażowy w Facebook Ads powinien być ściśle powiązany z budżetem reklamowym, jaki możesz przeznaczyć na te działania. Jeśli budżet wynosi do 2000 zł miesięcznie, reklamy na Facebooku będą tylko jego początkiem, a pozostałe etapy „rozgrzewania” odbiorców w lejku będą już należały do działań e-mail marketingowych.
Dlaczego? Budżet do 2000 zł jest za mały, by wszystkie etapy lejka w ramach Facebook Ads były efektywne. Aby Twoje kampanie przynosiły zysk, musisz dać Facebookowi dwie rzeczy: optymalny (czyli nie za niski) budżet w ramach każdej kampanii reklamowej i odpowiedniej wielkości grupy odbiorców. Jeśli tego zabraknie, żaden lejek sprzedażowy, nawet ten najpiękniej rozpisany, nie przyniesie pożądanych efektów.
Wiem, że większość reklamodawców na Facebooku działa na budżetach miesięcznych do 2000 zł.
Być może, także i Ty. Dlatego poniżej rozpisuję dobry sposób na działający lejek sprzedażowy, który zakłada wykorzystanie zarówno...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy