Wporównaniu z poprzednim rokiem w 2022 r. odnotowano znaczący wzrost grupy użytkowników mediów społecznościowych – z 68,5% (2021 r.) popula- cji na 72% (2022 r.). Obecnie z social mediów korzysta już ponad 27 mln Polaków, a w ciągu roku portalom społecznościowym przybyło 1,3 mln użytkowników[1].
Możliwość dotarcia do setek czy też tysięcy użytkowników sprawia, że marketing w mediach społecznościowych jest obecnie potężnym narzędziem dla firm i marek e-commerce. Wzrost liczby użytkowników to także zwiększająca się liczba twórców i marek obecnych w mediach społecznościowych, a co za tym idzie – rosnąca konkurencja. Dotarcie do potencjalnych klientów to z pewnością krok do sukcesu, jednak co zrobić, by użytkownik pozostał z nami na dłużej i stał się lojalnym odbiorcą marki?
POLECAMY
Dziś nieodłącznym elementem strategii w social mediach powinny być działania, które pozwolą budować bliską relację z konsumentem. Jak to zrobić? Poznaj sześć praktycznych kroków.
Zaproś użytkownika za kulisy
Dzisiejszy konsument to przede wszystkim konsument świadomy, który lubi widzieć nie tylko, co kupuje, ale również od kogo. Ceni marki, które są transparentne w swoim przekazie, opowiadają o swojej działalności i nie boją się pokazywać procesu powstawania swoich produktów, gdyż nie mają nic do ukrycia. Pokaż etapy tworzenia produktu, draft produktu czy też backstage z sesji zdjęciowej. Przedstaw się i zaangażuj swój zespół. Pokaż, kto stoi za składem nowego produktu czy projektem opakowania, kto odpowiada za poszczególne działania marki, jaką odgrywa rolę i co najważniejsze – jaką jest osobą! Takie zabiegi pozwolą zaprezentować wartości marki i ludzi, którzy ją tworzą, co przełoży się na budowanie zaufania i podkreśli unikalność marki.
Przykładowe działania
|
Bądź autentyczny
Śmiało chwal się sukcesami i absolutnie nie bój się mówić o porażkach. W sposób otwarty opowiadaj o ewentualnych trudnościach, przesunięciach premiery produktu czy tym podobne – bądź szczery i pokaż, że jak każdy z nas mierzysz się z trudnościami w swojej codziennej pracy.
Buduj wiarygodność
Jednym z najważniejszych elementów komunikacji z konsumentem jest potwierdzenie swojej wiarygodności – jak to zrobić? Prezentuj na swoich profilach liczby – pokaż, ile osób kupiło dany produkt/usługę. Udostępnij opinie innych użytkowników. Zachęcaj swoich klientów do dzielenia się contentem powiązanym z marką.
Przykładowe działania
|
Doceń swoją społeczność
Użytkownicy w swoich publikacjach często sami oznaczają konkretny profil bądź wykorzystują do tego okołotematyczne hasztagi. Pokaż, że doceniasz ich wysiłek. Nagrodą może być już samo dostrzeżenie działań, wówczas dobrą reakcją będzie lajk, komentarz czy udostępnienie treści na swoim profilu. Możesz także wprowadzić działanie cykliczne i np. raz w miesiącu organizować konkurs, w którym nagradzasz oznaczenia Twojego profilu. Pamiętaj, że user-generat...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!