Dziś, zaledwie kilka miesięcy od tamtego momentu, sytuacja znacząco się zmieniła. Zamiast czytać o tym, że TikTok to miejsce wyłącznie dla roztańczonych nastolatków, widzę raczej nagłówki o tym, że TikTok może poważnie napędzić biznes.
POLECAMY
Pojawiają się też posty bardzo znanych agencji social mediowych mówiące o tym, że ich testy na dziesiątkach przypadków mają jeden spójny wniosek – że ten kanał jest obecnie skuteczniejszy od starego, dobrego Facebooka.
Tę zmianę nastrojów można także zobaczyć, analizując wydatki reklamodawców na reklamy w tej platformie (rys. 1).
Rys. 1. Jak TikTok napędza biznes? Źródło: https://www.insiderintelligence.com/chart/255270/us-tiktok-net-ad-revenues-2021-2024-billions-change-of-digital-ad-spending
Często można spotkać także ekspertów, którzy starają się śledzić i zrozumieć wszelkiego rodzaju algorytmy mediów społecznościowych. Oni z kolei powiedzą Ci, że to, co świetnie się sprawdzało na Facebooku 2 lata temu, dziś kompletnie nie spełnia oczekiwań.
Teraz musisz tworzyć stories. Albo dłuższe. Albo publikowane o innych porach dnia. Albo że powinny zawierać zdjęcia. Audio. Video. Gify. Ruszające się elementy. Żywe kolory. Wyraźne napisy. Teraz musisz tworzyć stories. I reelsy, I shortsy. I że w sumie to warto jednak mieć Twittera. I tak dalej, i tak dalej.
Czy faktycznie tak jest? Nie wiem. Zależy kiedy czytasz ten tekst. Ale patrząc w przyszłość pewnik jest tylko jeden. Strumień tego typu zmian (algorytmów, mediów) jest nieskończony. Marketing online zmienia się szybko i absolutnie nic tego nie zmieni.
Marketingowa gorączka złota
Jak widzisz, zmiany w obszarze mediów społecznościowych (i w ogóle marketingu online) są nieustające i częste. Co za tym idzie, pracując jako marketer, niezmiernie łatwo...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!