TikTok: 8 rzeczy, o których powinien wiedzieć każdy marketer

Otwarty dostęp TikTok

Mimo różnych opinii sceptyków, TikTok wciąż zyskuje na popularności. Platforma na dobre zadomowiła się w świecie social mediów i nie jest to przelotny trend, na co wskazują jej statystyki. Coraz więcej więc marek, oprócz klasycznego prowadzania działań na Facebooku, Instagramie czy YouTubie, decyduje się na działania również na TikToku. W tym artykule przedstawiam najważniejsze fakty i wskazówki, o których powinien wiedzieć każdy marketer, który chce z powodzeniem działać na tej platformie.

Czym jest TikTok?

TikTok to aplikacja, która pozwala na udostępnianie krótkiej formy wideo, trwającej od 15 do 180 s. Oferuje on też rodzimą aplikację na rynku chińskim, znaną jako Duyin, która może pochwalić się ponad 300-milionową liczbą aktywnych użytkowników.  
Co więcej, w 2018 r. TikTok połączył swoje siły z dość mocno już wtedy wypromowanym Musicaly.ly. Była to popularna aplikacja do strumieniowego przesyłania i udostępniania wideo w krótkiej formie (15 s), z ponad 100 milionami użytkowników. Musicaly.ly umożliwiało im tworzenie śmiesznych lub zabawnych filmów, z mnóstwem opcji muzycznych i dialogowych do wyboru, do których mogli synchronizować ruchy warg czy tworzyć układy taneczne.
W wyniku tej fuzji, drugi z tych portali został całkowicie wchłonięty przez ten pierwszy. Wszystkie treści i konta, które były obecne na Musical.ly, zostały automatycznie przeniesione do nowej aplikacji TikTok. W efekcie możemy obecnie cieszyć się jedną, dużą aplikacją, która zawiera wszystkie najchętniej używane i najważniejsze funkcje obu z nich. 

 Rys. 1. W 2018r. TikTok połączył swoje siły z Musicaly.ly. 
Źródło: Shine On Agency

TikTok w liczbach

Obecnie TikTok to trzecia najpopularniejsza aplikacja w Polsce, zaraz po Messengerze i What’s Appie. Aktywnie korzysta z niego już prawie 8 mln użytkowników, a dominującą grupę stanowią tutaj osoby w przedziale wiekowym od 18 do 34 lat. W większości są to reprezentanci pokolenia Z, ale nie są to oczywiście jedyni użytkownicy. Dominują też kobiety aczkolwiek odsetek mężczyzn również stale rośnie. Aż 66% tiktokerów spędza ponad godzinę dziennie na przeglądaniu i udostępnianiu treści. 
Czego najczęściej szukają użytkownicy TikToka? Większość błędnie myśli, że znajduje się tu tylko rozrywka, ale nie – są tu również praktyczne wskazówki czy tutoriale, przedstawione w atrakcyjnej formie i to z różnego rodzaju branż. 

 Rys. 2. Wygląd interfejsu aplikacji. Źródło: TikTok
 Rys. 3. Widok profil użytkownika – marka Only Bio. Źródło: TikTok

Na czym polega fenomen TikToka?

Od momentu premiery popularność aplikacji TikTok stale rośnie. W październiku 2018 r. była to najczęściej pobierana aplikacja do edycji zdjęć i filmów w sklepie Apple na całym świecie. Szturmem wtargnęła na telefony młodzieży, a potem w niedługim czasie pokochali ją też inni użytkownicy, tacy jak celebryci, youtuberzy czy nawet dziennikarze i politycy. Początkowo TikTok był prostym źró...

Ten artykuł jest dostępny tylko dla zarejestrowanych użytkowników.

Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się.

Przypisy