Kreatywność to umiejętność, która wymaga ciągłego treningu i stymulacji. Z pewnością znasz ten stan, gdy podejmujesz pracę dla nowego klienta lub zmieniasz firmę. Głowa pęka Ci od pomysłów i chcesz zrobić mnóstwo rzeczy na raz! To efekt świeżości, który warto wykorzystać, jednak pamiętaj, że ten stan nie trwa wiecznie. Z czasem wykorzystasz wszystkie swoje „pierwsze” pomysły i na horyzoncie pojawi się rutyna. Czas odkleić się od klawiatury i poszukać inspiracji… Tylko gdzie?
Koniec języka za przewodnika
Bez względu na to, czy jesteś pracownikiem agencji marketingowej, freelancerem czy pracujesz wewnątrz organizacji, którą promujesz w social mediach, aby tworzyć dobre treści, potrzebujesz dostępu do informacji. O marce, produktach, a przede wszystkim o odbiorcach. Dobrym i wiarygodnym źródłem tej wiedzy są osoby pracujące bezpośrednio z klientami, czyli dział sprzedaży. Dlaczego? Ponieważ:
- ich wiedza wynika bezpośrednio z doświadczenia w kontakcie z klientami,
- weryfikują swoje przekonania podczas rozmów i spotkań z odbiorcami,
- mają możliwość zadawania pytań i głębszego zrozumienia klientów,
- wiedzą z pierwszej ręki, jakie potrzeby i oczekiwania mają klienci.
Nie musisz zamawiać kosztownych badań ani organizować spotkania ze wszystkimi handlowcami w firmie, aby zebrać pomysły na kolejne posty. Wystarczy, że zaczepisz kogoś przy ekspresie do kawy lub zadasz kilka pytań na firmowym komunikat...