W poszukiwaniu inspiracji, czyli jak sprawnie generować nowe pomysły na posty

Content marketing w social mediach Otwarty dostęp

Po kilku miesiącach pisania postów dla jednej marki przychodzi kryzys. Wydaje Ci się, że wszystko zostało już opowiedziane, a nowych tematów nie przybywa. Skąd czerpać pomysły? Jak ugryźć temat, aby nie był odgrzewanym kotletem?

Kreatywność to umiejętność, która wymaga ciągłego treningu i stymulacji. Z pewnością znasz ten stan, gdy podejmujesz pracę dla nowego klienta lub zmieniasz firmę. Głowa pęka Ci od pomysłów i chcesz zrobić mnóstwo rzeczy na raz! To efekt świeżości, który warto wykorzystać, jednak pamiętaj, że ten stan nie trwa wiecznie. Z czasem wykorzystasz wszystkie swoje „pierwsze” pomysły i na horyzoncie pojawi się rutyna. Czas odkleić się od klawiatury i poszukać inspiracji… Tylko gdzie?

Koniec języka za przewodnika

Bez względu na to, czy jesteś pracownikiem agencji marketingowej, freelancerem czy pracujesz wewnątrz organizacji, którą promujesz w social mediach, aby tworzyć dobre treści, potrzebujesz dostępu do informacji. O marce, produktach, a przede wszystkim o odbiorcach. Dobrym i wiarygodnym źródłem tej wiedzy są osoby pracujące bezpośrednio z klientami, czyli dział sprzedaży. Dlaczego? Ponieważ:

  • ich wiedza wynika bezpośrednio z doświadczenia w kontakcie z klientami,
  • weryfikują swoje przekonania podczas rozmów i spotkań z odbiorcami,
  • mają możliwość zadawania pytań i głębszego zrozumienia klientów,
  • wiedzą z pierwszej ręki, jakie potrzeby i oczekiwania mają klienci.

Nie musisz zamawiać kosztownych badań ani organizować spotkania ze wszystkimi handlowcami w firmie, aby zebrać pomysły na kolejne posty. Wystarczy, że zaczepisz kogoś przy ekspresie do kawy lub zadasz kilka pytań na firmowym komunikat...

Ten artykuł jest dostępny tylko dla zarejestrowanych użytkowników.

Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się.

Przypisy