Akcje promocyjne i projektowanie? Zwykle te dwa elementy nie idą w parze. A gdyby pomyśleć o skutecznych działaniach wspierających sprzedaż w kategorii projektu i designu? Zapraszam do odkrycia głównych zasad craftingu skutecznej akcji promocyjnej, które przekładają się na lepszą rozpoznawalność marki oraz wyższe wyniki sprzedażowe.
Dział: Content marketing w social mediach
Wdzisiejszym świecie reklamy przeszły długą drogę od czasów, gdy wizerunek kobiet był oparty na szkodliwych stereotypach i ograniczających rolach płciowych. Współczesna era reklamy przynosi ze sobą nową koncepcję, która jest reakcją na te przestarzałe wzorce – femvertising. Termin ten powstał z połączenia słów „female” (kobieta) i „advertising” (reklama) i oznacza reklamy, które są pozytywne, inspirujące oraz sprzeciwiają się tradycyjnym stereotypom płciowym. Femvertising to kampanie reklamowe, które podkreślają siłę, niezależność i osiągnięcia kobiet, a także promują ideę równości płci.
Warszawski Marriott, dworce główne w Krakowie, Poznaniu i Katowicach, Hanza Tower w Szczecinie – to tylko niektóre z miejsc, w których mogliśmy zobaczyć kampanię społeczną #PowiedzCześćRóżnorodności. Już raz gościła również na łamach „HR Business Partner”. Na czym polega kampania? Do kogo jest skierowana? Co dzięki niej udało się osiągnąć?
Sztuczna inteligencja oficjalnie wkroczyła do wielu dziedzin życia, w tym do marketingu. Stwarza ona nie tylko nadzieję na poprawę jakości naszej pracy, ale również obawy o sens ludzkiego potencjału. Czy faktycznie mamy powody do obaw? A może wręcz przeciwnie?
Po kilku miesiącach pisania postów dla jednej marki przychodzi kryzys. Wydaje Ci się, że wszystko zostało już opowiedziane, a nowych tematów nie przybywa. Skąd czerpać pomysły? Jak ugryźć temat, aby nie był odgrzewanym kotletem?
Zanim przejdziemy do meritum, postaraj się przeczytać bez śpiewania „Przebojowe warzywa Bonduelle”. Udało się? Spróbuj jeszcze z „Dłuższe życie każdej pralki to Calgon”, „Velvet – miękki jak aksamit”. Możemy tak wyliczać bez końca. Jesteśmy przekonani, że wszyscy czytający ten tekst, którzy są przed trzydziestką lub starsi, na pewno przypomnieli sobie teraz kilka reklamowo-muzycznych hitów z lat 90. czy początków XXI wieku. Natomiast ci młodsi pewnie zastanawiają się, „o co w tym wszystkim chodzi?”
Natychmiastowo reagujesz na ważne wydarzenia, a twój radar wyłapuje sytuacje, które w szybki sposób interpretujesz, wpisując je w real time marketing. Możesz jednak robić to jeszcze lepiej, bardziej wirusowo, wykorzystując kilka prostych zasad.
Tłumaczenia mają bardzo wiele twarzy. Wyróżniamy zwykłe, przysięgłe, symultaniczne, konsekutywne, telefoniczne czy a vista. Jest też i transkreacja, która znacząco różni się od wszystkich powyższych rodzajów modyfikacji językowych. Stosuje się ją w marketingu w przypadku, gdy dane przedsiębiorstwo decyduje się na wejście z ofertą na rynki zagraniczne. Dobrze zrealizowana transkreacja ma za zadanie lepsze dopasowanie przekazu marki oraz kreowanych treści do kultury klienta zagranicznego.
Pamiętasz jeszcze, jak co drugi post na twoim wallu facebookowym dotyczył deklarowanego opuszczenia portalu z powodu nieprawidłowości? Kiedy nagle wszyscy stali się specjalistami od danych osobowych i regulaminów? Przypuszczam, że oni wszycy nadal tam publikują – po prostu zmienili temat specjalizacji. Wróćmy na chwilę do tych czasów i dokonajmy analizy tego, czy coś w ogóle się zmieniło.
Content marketing to niezwykle ważny i zarazem skuteczny element strategii marketingowej wielu przedsiębiorstw. Regularnie i umiejętnie prowadzony może przyczynić się do dużych wzrostów sprzedaży. Jakie najważniejsze korzyści oferuje i na co uważać, aby nie popełnić błędu?
Social media to codzienność, na którą coraz częściej narzekamy z powodu zalewu wiadomości. Nadmiar informacji kształtuje dzisiaj strategie komunikacji marek. Jak radzić sobie z natłokiem informacji i znikającą uwagą odbiorców? Dużą rolę w tym procesie ma odpowiednie zaprojektowanie komunikacji (treści, kanałów czy narzędzi), które uczynią ją użyteczną.
Stoi przed Tobą ktoś zupełnie zielony, np. kosmita. Wytłumacz mu, na czym polega różnica między kreatywnym a niekreatywnym postem w mediach społecznościowych. Ciężko, co? Intuicyjnie jesteś jednak w stanie bez problemu odróżnić zwykły post od kreatywnego. Zobacz jak tworzyć kreatywne treści do social media.