Widzisz post, w którym sklep informuje o promocji na folię bąbelkową. Widzisz drugi post, w którym ten sam sklep promuje ten sam produkt, ale przez nawiązanie do modnych ostatnio „bombelków” (pieszczotliwe określenie małych dzieci). Który post jest bardziej kreatywny? A teraz zgadnij, który z nich miał ponad 2-krotnie większy zasięg organiczny, wygenerował ponad 4-krotnie więcej aktywności i został opublikowany na grupie AIE+ jako przykład kreatywnego postu.
POLECAMY
Rys. 1. Przykłady postów opublikowanych w 2019 r. na stronie Rajapack Polska
Gdyby ktoś założył kiedyś Uniwersytet Kreatywności, jednym z najważniejszych przedmiotów byłoby na nim zarządzanie pomysłami. Jest to bowiem proces, który dla twórców treści nigdy się nie kończy. Ponoć na to, w jakim stopniu jesteś twórczy, największy wpływ miało Twoje wychowanie. Dzieci są z natury bardziej kreatywne, ale pomysły części z nich są krytykowane, co zniechęca ich do rozwijania w sobie tej umiejętności. Nie zajmuję się jednak psychologią rozwoju, ale mediami społecznościowymi, więc skupię się na tym, na czym znam się najlepiej. Mam dla Ciebie sześć wskazówe...