Sześć rad, jak tworzyć kreatywne treści do mediów społecznościowych

Content marketing w social mediach Otwarty dostęp

Stoi przed Tobą ktoś zupełnie zielony, np. kosmita. Wytłumacz mu, na czym polega różnica między kreatywnym a niekreatywnym postem w mediach społecznościowych. Ciężko, co? Intuicyjnie jesteś jednak w stanie bez problemu odróżnić zwykły post od kreatywnego. Zobacz jak tworzyć kreatywne treści do social media.

Widzisz post, w którym sklep informuje o promocji na folię bąbelkową. Widzisz drugi post, w którym ten sam sklep promuje ten sam produkt, ale przez nawiązanie do modnych ostatnio „bombelków” (pieszczotliwe określenie małych dzieci). Który post jest bardziej kreatywny? A teraz zgadnij, który z nich miał ponad 2-krotnie większy zasięg organiczny, wygenerował ponad 4-krotnie więcej aktywności i został opublikowany na grupie AIE+ jako przykład kreatywnego postu.

POLECAMY

Rys. 1. Przykłady postów opublikowanych w 2019 r. na stronie Rajapack Polska

Gdyby ktoś założył kiedyś Uniwersytet Kreatywności, jednym z najważniejszych przedmiotów byłoby na nim zarządzanie pomysłami. Jest to bowiem proces, który dla twórców treści nigdy się nie kończy. Ponoć na to, w jakim stopniu jesteś twórczy, największy wpływ miało Twoje wychowanie. Dzieci są z natury bardziej kreatywne, ale pomysły części z nich są krytykowane, co zniechęca ich do rozwijania w sobie tej umiejętności. Nie zajmuję się jednak psychologią rozwoju, ale mediami społecznościowymi, więc skupię się na tym, na czym znam się najlepiej. Mam dla Ciebie sześć wskazówek...

Ten artykuł jest dostępny tylko dla zarejestrowanych użytkowników.

Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się.

Przypisy