Dołącz do czytelników
Brak wyników

Firma w social mediach , Otwarty dostęp

29 lipca 2020

NR 16 (Lipiec 2020)

Jak utrzymać się w świadomości klienta bez klasycznych reklam sprzedażowych?

0 922

Reklamy oddziaływały na potencjalnych klientów już w starożytności – wykuwane w kamieniu, zapisywane na papirusie, wykrzykiwane przez ulicznych handlarzy. Wieki później publikowane w prasie, radiu i telewizji. W końcu zawitały do świata online. Wydawać by się mogło, że tak długa historia komunikatów promocyjnych wymusza na marketerze ciągłe korzystanie z tego wynalazku ludzkości. Czy jednak jest tak na pewno i reklama to dziś element niezbędny do tego, aby dotrzeć do odbiorcy oraz utrzymać się w świadomości klienta?

Według różnych źródeł od 40 do 46% Polaków korzysta z programów do blokowania reklam online. Oznacza to, że niemal połowa internautów nigdy nie zobaczy przygotowanych przez Ciebie reklam sprzedażowych. 
No dobrze, a co z pozostałymi odbiorcami? To, że zobaczą oni Twoją kreację, wcale nie oznacza, że będzie ona skuteczna. Współczynnik kliknięć w reklamy internetowe wynosi obecnie zaledwie 0,05%. Przy czym nawet za 40% otwarć reklam odpowiadają dziś… boty. W ten sposób płacisz za reklamę, która tak naprawdę nie dociera do grupy docelowej. Może wobec tego lepiej postawić na kampanie wideo? Pewnie to niezły pomysł – pod warunkiem, że reklama nie będzie trwała dłużej niż 5 sekund. Po tym czasie aż 94% internautów pomija reklamy na YouTube. Zamiast jednak poddać się frustracji, marketerzy szukają sposobów, dzięki którym przekaz reklamowy będzie znacznie bardziej skuteczny. I oczywiście takie sposoby istnieją. 

POLECAMY

Mózg krzyczy: uciekaj

Jednym z nich jest tzw. remarketing. Dzięki niemu reklamy „śledzą” użytkownika, który pojawił się na Twojej stronie i wykazał zainteresowanie danym produktem. Piksel Facebooka i Google Tag Manager zwiększają szanse na to, że użytkownik dokona u Ciebie zakupu. Pod warunkiem, że nie ma on zainstalowanego programu typu AdBlock bądź też, zirytowany nadmierną ekspozycją komunikatów sprzedażowych, nie kliknie w op...

Artykuł jest dostępny w całości tylko dla zalogowanych użytkowników.

Jak uzyskać dostęp? Wystarczy, że założysz bezpłatne konto lub zalogujesz się.
Czeka na Ciebie pakiet inspirujących materiałow pokazowych.
Załóż bezpłatne konto Zaloguj się

Przypisy